۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۸۰۶۸۷
امام جمعه بجنورد:

رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی حماسه سیاسی دوم بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد اقدام هوشمندانه نمایندگان در عدم رأی اعتماد به برخی وزرای پیشنهادی را نشان دهنده آزادی و آزادگی مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: نمایندگان شجاع و بصیر ملت نشان دادند که همواره مصلحت نظام را بر دیگر مسائل ترجیح می دهند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی افزود: یکی از نشانه های انسان های باتقوا این است که به مسائل فانی و از بین رفتنی دل نبسته و همواره در پی کسب موارد ماندگار و پایدار در زندگی دنیوی و اخروی هستند.
 
وی زرق و برق دنیا را از موارد فانی یاد کرد و اظهار داشت: انسان مسلمان باید تلاش کند برای مال و متاع دنیا، به اندازه لازم اهمیت قائل شود و بیشترین تلاش خود را برای به دست آوردن توشه زندگی ابدی به کار گیرد.
 
حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با تسلیت به مناسبت سالگرد تخریب قبرستان بقیع ار سوی وهابیان تکفیری در حدود 90 سال پیش، این واقعه را اقدامی دانست که همه ساله قلوب مسلمانان را آزرده کرده و نفرت از وهابیت را افزایش می دهد.
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این که در قبرستان بقیع چهار امام معصوم از دوازده ائمه معصوم شیعیان شامل امام حسن مجتبی(ع)، امام زین العابدین(ع)، امام جعفر صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) مدفون هستند، اظهار داشت: وهابیان با این تفکر غلط که حرم و بارگاه بزرگان دین در واقع مظاهر شرک الهی بوده و با توحید ناسازگار هستند، اقدام به نابودی این مظاهر دینی مسلمانان می کنند.
 
وی ریشه این تفکر سطحی نگرانه و متحجر را در خوارج زمان امام علی(ع) دانست و گفت: در همان زمان نیز خوارج با تفکرات سطحی از دین مبین اسلام، جنگ نهروان را به راه انداخته و مشکلات بسیاری را برای جامعه اسلامی به بار می آوردند.
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که وهابیان بدون توجه و درک ژرفای دین اسلام، برداشت سطحی خود از دین را حکم الهی می پندارند، تصریح کرد: این برداشت های نابخردانه سبب شده تا از هنگام بر روی کار آمدن این تفکر تکفیری در شبه جزیره عربستان، ستیز با مظاهر دینی اسلام آغاز و تخریب قبور ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین به بهانه واهی شرک انجام شود.
 
حجت الاسلام یعقوبی تخریب مزار حجر بن عدی از یاران امام علی(ع) در ماه های اخیر را از جمله اقدامات جدید وهابیت دانست و ابراز داشت: اقدامات وهابیان سبب افروخته شدن آتش جنگ و درگیری در بین مسلمانان کشورهای اسلامی منطقه شده است.
 
وی ادامه داد: هم اکنون درگیری های مردم در کشورهایی همچون مصر، سوریه، عراق و دیگر ممالک اسلامی نیز ریشه در تفکر وهابیت دارد و این افراد با حمایت مالی ثروتمندان و شیوخ عرب، آتش جنگ و درگیری در میان مسلمانان را هر روز شعله ورتر می کنند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی این اقدامات وهابیان را ناشی از ترس آنها از شکل گیری هلال شیعی در منطقه خاورمیانه دانست و افزود: متأسفانه این واهمه غلط سبب شده تا اختلاف های سیاسی مردم در کشورهای اسلامی منطقه به جنگ های فرقه ای بین شیعه و سنی بدل شود و این مسأله خطر بسیار بزرگی برای جهان اسلام به شمار می رود.
 
وی شیوخ و ثروتمندان عرب کشورهای اسلامی منطقه را فرعون ها و قارون های زمان خواند و گفت: این افراد حاکمیت مردم این کشورها را به نام اسلام در دست گرفته اند و با شهوت رانی و جنگ افروزی، مسلمانان مظلوم را به جان هم انداخته اند.
 
چراغ سبز به آمریکا نتیجه ای جز بدبختی مسلمانان ندارد
 
حجت الاسلام یعقوبی در ادامه اظهار داشت: درگیری های مسلحانه در میان مردم مسلمان کشورهای منطقه، نشان دهنده پیشرفت دشمن در اجرای نقشه های شوم خود بوده و این مسأله از آن جا نشأت می گیرد که ما مسلمانان در زمینه حفظ اتحاد و همبستگی دچار غفلت شده ایم.
 
وی تصریح کرد: این مسأله نشان از غفلت مسلمانان و خوش باوری آنها نسبت به اقدامات کشور استعمارگر آمریکا دارد؛ چرا که اگر مردم کشورهای منطقه به وعده ها و فعالیت های آمریکا روی خوش نشان نمی دادند، امروز سرنوشت انقلاب های مردمی آنها به این جا نمی رسید.
 
خطیب نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی مردم ایران پس از 34 سال همچنان با قدرت و عزت به راه اصیل خود ادامه می دهد به این خاطر است که بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا آمریکا را شیطان بزرگ و عامل بدبختی های ملل مسلمان دانست و بر قطع رابطه با این کشور متخاصم تأکید کرد.
 
وی با اشاره به برخی زمزمه های افراد در داخل کشور مبنی بر برقراری رابطه با آمریکا و چراغ سبز شماری از مدیران و مسؤولان برای انجام مذاکره با این کشور، تصریح کرد: آن دسته از افرادی که دم از ضرورت مذاکره با آمریکا می زنند باید شرایط کشورهای اسلامی منطقه که به واسطه خوش باوری نسبت به آمریکا روی داده است را ببینند و از این شرایط متشنج حاکم در این کشورها درس گیرند.
 
حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که آمریکا گرگ است و از گرگ نیز گله بانی توقع نیست، عنوان کرد: مسؤولان کشور باید به این نکته توجه اساسی داشته باشند و هیچ گاه به وعده های دولت آمریکا دل خوش نکنند.
 
رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی حماسه سیاسی دوم بود
 
امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان مجلس به بیشتر وزرای پیشنهادی کابینه حسن روحانی، گفت: این اقدام نمایندگان در واقع حماسه سیاسی دوم، پس از حماسه سیاسی مردم ایران در انتخابات 24 خرداد ماه بود.
 
حجت الاسلام یعقوبی اقدام هوشمندانه نمایندگان در عدم رأی اعتماد به برخی وزرای پیشنهادی را نشان دهنده آزادی و آزادگی مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: نمایندگان شجاع و بصیر ملت نشان دادند که همواره مصلحت نظام را بر دیگر مسائل ترجیح می دهند.
 
وی با تبریک به وزرایی که موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی شدند، تصریح کرد: این وزرا نیز باید بدانند که نباید در انجام مسؤولیت خود دچار لغزش شوند؛ چرا که رأی اعتماد مجلس به شماری از آنها چندان قاطع نبوده و اگر کوچک‎ترین تعلل و لغزشی داشته باشند همین مجلس آماده است تا آنها را از مسند وزارت به زیر کشد.
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین با تبریک ویژه به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم که فرزند خراسان شمالی و نماینده این استان در کابینه دولت به شمار می رود، گفت: انتخاب نخستین وزیر در نظام جمهوری اسلامی از استان خراسان شمالی را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که با توجه به شناخت کامل رحمانی فضلی نسبت به شرایط این استان، روند رشد و توسعه سیاسی خراسان شمالی بیش از گذشته سرعت گیرد.
 
وی با بیان این که وزیر کشور تلاش کند با انتخاب افرادی توانمند برای مدیریت کلان خراسان شمالی، مردم این استان را خشنود کند، اظهار امیدواری کرد که با انتصاب مدیرانی متخصص و متعهد برای خدمت در خراسان شمالی، در روزهای آینده جشنی استانی در این خطه از ایران اسلامی برگزار شود.
 
زیر ساخت های خراسان شمالی در شأن مردم ولایت مدار این استان نیست
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد تأسیس این استان در نوزدهم مرداد ماه سال 83، با تبریک این روز، گفت: متأسفانه با وجود این که شاهد دهمین بهار تولد خراسان شمالی هستیم، اما همچنان این استان در بسیاری از شاخص ها از میانگین کشوری فاصله دارد.
 
حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که ضعف در زیرساخت های خراسان شمالی هرگز در شأن مردم ولایت مدار این استان نیست، اظهار داشت: امید است در دولت جدید، تحولی در تعامل دولت مردان نسبت به این استان ایجاد شده و شاهد تحول چشمگیر این خطه از کشور اسلامی باشیم./9314/پ201/غ
ارسال نظرات