۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۸۰۶۹۵
شیخ عیسی قاسم:

سرکوب کننده ملت خواستار توجه دولت مصر به آزادی بیان است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با اشاره به پیام وزارت خارجه بحرین به دولت مصر مبنی بر توجه به آزادی بیان در این کشور، اظهار داشت که آل‎خلیفه ابتدا باید آزادی بیان را برای ملت خود فراهم سازد سپس دیگران را به این امر نصیحت کند.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به تلاش رژیم آل خلیفه برای وقوع جنگ داخلی در این کشور گفت: خدا به یاری این کشور برسد که نظام می خواهد آن را وارد جنگ داخلی کند. جنگ داخلی بدترین نوع جنگ به شمار می آید و از جنگ میان دو کشور که تنها ارتش در آن دخالت دارد به مراتب بدتر است.

 

وی افزود: نمی توان متصور شد که بخشی از کشور در آرامش قرار داشته باشد و بخش دیگر در رعب و وحشت. امنیت از آن همگان است و هیچ کس حق ندارد گروهی از مردم را با هدف تأمین امنیت خود، به رعب و وحشت بیندازد.

 

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: امنیت همگانی امر محال و دور از ذهن نیست و راه روشنی دارد. اعتراف به حق شراکت دیگران در ترسیم سرنوشت کشور و عدم نگرش به سایران به شیوه ناپسند می تواند این امنیت را محقق کند.

 

رهبر شیعیان بحرین بر لزوم پذیرش مطالبات ملت تأکید کرد و اظهار داشت: دیگر ثابت شده است که حکومت ها چاره ای جز پذیرش خواسته های ملت ندارند، زیرا اصالت در کشور از آن ملت است و دولت تنها نماینده ملت به شمار می آید.

 

وی با اشاره به پیام وزارت خارجه بحرین درباره حوادث مصر و لزوم توجه دولت این کشور به آزادی بیان، خاطر نشان ساخت: نصیحتی کارساز است که نصیحت کننده به آن پایبند باشد و نمونه ای از آن را در معرض دید دیگران قرار دهد.

 

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: ملت بحرین از دولت می خواهد به نصیحتی که به دولت مصر داشت عمل کند. اما مطمئنا این مساله به وقوع نمی پیوندد و آل خلیفه به سرکوب آزادی های ملت ادامه خواهد داد./980/ب901/د

ارسال نظرات