۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۸۰۷۰۳
هنیه:

غزه و حماس هیچ نقش نظامی در مصر ندارند

خبرگزاری رسا ـ نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرد غزه و حماس هیچ نقش نظامی در مصر، سینا و یا رفح ندارند.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت منتخب فلسطین، امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: کسانی که تصور می‌کنند غزه و حماس سقوط خواهند کرد، در توهم بسر می‌برند.

 

وی هر گونه ایفای نقش نظامی غزه و حماس در مصر، سینا و رفح را رد و اظهار داشت: نقش نظامی و امنیتی ما فقط در سرزمین فلسطین است و ما علیه رژیم اشغالگر تلاش می‌کنیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد که صدای امت متحد شده و اراده و تصمیم‌گیری آن آزاد و مستقل باشد و با دخالت‌های خارجی در امور داخلی خود مقابله کند.

 

هنیه در خصوص اتهام جاسوسی برای حماس که رهبران مصری به «محمد مرسی» رییس جمهور عزل شده این کشور نسبت داده‌اند، تصریح کرد: این اصطلاح مغایر با خون شهدایی است که از فرزندان مصر بر روی سرزمین فلسطین ریخته شد و نیز با نقش و آینده مصر که حامی مقاومت فلسطین است، تناقض دارد.

 

وی با انتقاد از موضع برخی رهبران فلسطینی که از حوادث جاری مصر علیه حماس سوء استفاده می‌کنند، تاکید کرد: اندیشه سرنگونی اراده امت فلسطین و پایداری فلسطینیان در غزه، کرانه باختری، قدس و اراضی 48 آمال و آرزویی است که محقق نخواهد شد و توهمی است که بر صخره پایداری مقاومت و ملت فلسطین خواهد شکست.

 

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین درباره رابطه حماس با مرسی نیز اظهار داشت: رابطه حماس و گروه‌های مقاومت با مصر به قبل از مرسی و بیش از 23 سال قبل بازمی‌گردد که روابط حماس با رهبران سیاسی و امنیتی و گروه‌ها و احزاب سیاسی مصر آغاز شد.

 

وی افزود: رهبران حماس به مصر رفت‌وآمد می‌کنند، پرونده آشتی ملی در قاهره بررسی می‌شود و معامله وفاداری به آزادگان با وساطت مصر محقق شد و همچنین قضیه محاصره و امنیت مشترک با مرزها و گذرگاه‌ها تحت نظر مصر در حال بررسی است. /982/ب101/د
منبع: فارس

ارسال نظرات