۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۸۰۷۷۲
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

از ظرفیت های مردم در مناسبت های مذهبی استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان این که هیأت های مذهبی و اصناف ارکان اصلی تبلیغات شهری هستند و نباید این کار به صورت کامل به شهرداری ها واگذار شود، گفت: باید از ظرفیت های مردم در آذین بندی شهری به مناسبت های مذهبی استفاده شود.
جعفر عسگري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جعفر عسگری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، امروز در نشست هماهنگی دهه کرامت استان اصفهان بر چگونگی برنامه ریزی حرکت و فعالیت در این مناسبت تأکید کرد و گفت: محتوای برنامه ها بسیار مهم است و باید این موضوع در رأس مسائل برنامه ریزی مناسبتی باشد و باید تصمیم گیری ها برای بلند مدت انجام شود.

وی افزود: توجه به تنوع در برنامه و ارائه مباحث باید مدنظر متولیان و روحانیان و سخنرانان باشد تا این‎که مباحث تکراری مطرح نشود و جذابیت نیز از بین نرود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به نقش تبلیغات عمومی به مناسبت های گوناگون تصریح کرد: هیأت های مذهبی و اصناف ارکان اصلی تبلیغات شهری هستند و نباید این کار به صورت کامل به شهرداری ها واگذار شود و جنبه مردمی آن فراموش شود.

وی اضافه کرد: اگر جنبه مردمی تبلیغات و برگزاری جشن ها فراموش و این کار تنها به شهرداری ها واگذار شود در‌ آینده با مشکلات فرهنگی در این باره مواجه خواهیم شد.

وی استفاده از روحانیان مبلغ محقق در برنامه ریزی و تهیه بسته های فرهنگی را مهم خواند و ابراز داشت: در این خصوص باید مراکز اعزام مبلغ تلاش کنند و اسامی مبلغان و پ‍ژوهشگران را در اختیار نهادها و مراکز مورد نیاز قرار دهند.

عسگری گفت: باید بسته های فرهنگی از سوی مسؤولان ستاد تهیه شود و به متولیان برگزاری مراسم ها ارائه شود تا براساس مجموعه ای حمایتی و برنامه ریزی شده کارها و برنامه های خود را ادامه دهند.

وی با بیان این که برخی از مردم به مساجد کمتر می روند، اظهارداشت: برای این اقشار جامعه باید برنامه ریزی جدیدی داشت تا این‎که با معارف اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شوند و در این راستا برگزاری جشن های سالنی و در میادین بزرگ شهر در تحقق این موضوع بسیار اثر گذار است.

وی همچنین به استفاده از سرودها و نمایش های جدید از سوی صدا و سیما تأکید کرد و گفت: اگر صدا و سیما همواره از سرودها و نمایش های تکراری استفاده کند انگیزه ای برای مشاهده فیلم و سرودها برای مردم وجود نخواهد داشت./939/پ203/غ

ارسال نظرات