۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۸۰۸۱۵
با حکم قاضی فدرال؛

تصویب قوانین ضد اسلامی در ایالت اوکلاهمای آمریکا ممنوع شد

خبرگزاری رسا ـ یک قاضی فدرال در ایالت اوکلاهما با صدور رایی این ایالت را از تصویب قوانینی که در تضاد با شریعت اسلامی قرار دارند، منع کرد.
دادگاه اوکلاهما
 
به گزارش خبرگزاری رسا، قاضی فدرال ایالت اوکلاهما با تصویب قانون جدیدی که درنظر گرفتن شریعت اسلامی در پرونده های مربوط به مسلمانان را برای دادگاه های این ایالت ممنوع می کرد، مخالفت کرد.
 
این تصمیم برای آن گرفته شد که مقامات ایالت اوکلاهما اجرای یک اصلاحیه قانونی که بر اساس آن توجه به قوانین شریعت در دادگاه های ایالتی ممنوع می شود را متوقف کنند.   
 
این اصلاحیه قانونی که "قوانین ایالتی را نجات دهید" نام دارد در نوامبر سال 2010 میلادی و در یک رفراندوم به تصویب رسید.
 
اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا به نمایندگی از منیر عواد، مدیر اجرایی شعبه شورای روابط آمریکایی اسلامی در اوکلاهما شکوائیه ای در مخالفت با این اصلاحیه به دادگاه ارائه داده و موفق شد که نظر موافق قاضی فدرال را جلب کند.
 
منیر عواد و سایر مسلمانان ایالت اوکلاهما معتقدند که این اصلاحیه قانونی حقوق اولیه مسلمانان را که در قانون اساسی نیز به آنها اشاره شده نقض کرده و علنا دین اسلام را به عنوان تهدیدی برای اوکلاهما معرفی می کند.   
 
حکم اخیر قاضی فدرال در منع تصویب قوانینی که با شریعت اسلامی در تضاد هستند خشم اسلام ستیزان را به همراه داشته و دادستان عمومی اوکلاهما مدعی شده است که نسبت به این حکم اعتراض خواهد کرد.
 
با وجود نبود آمارهای رسمی کارشناسان تخمین می زنند که حدود 7 تا 8 میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می کنند.
 
شورای روابط آمریکایی اسلامی تعداد مسلمانان اوکلاهما را 30 هزار نفر تخمین زده است./990/ب902/د
ارسال نظرات