۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۸۶۳
استاد حوزه علمیه:

عدالت شاخص مدیریت مکتب اسلام و آموزه های الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزش حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) شاهین ‌دژ عدالت را شاخصه اصلی مدیریت در مبانی مکتب مترقی اسلام و آموزه های الهی دانست که باید در همه سطوح از سوی مدیران جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
عدالت

حجت الاسلام سید یعقوب موسوی، مدیر آموزش حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) شاهین‌دژ، در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: در قرآن کریم و سنت پیامبر، برقراری حکومت اسلامی به غیر از ایجاد عدالت در جامعه و گسترش دین به چیز دیگری اطلاق نمی‌شود و هدف حضرت سیدالشهدا(ع) نیز اصلاح امت جدش رسول خدا(ص) بود.

وی تصریح کرد: از دیدگاه دین مبین اسلام و به ویژه از دیدگاه امام علی(ع) اساس و اصل حکومت و مدیریت اسلامی عدالت است؛ چون امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه فرمود که من براساس کتاب خدا و سنت رسول بر شما حکومت می‌کنم.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: با توجه به این که در امت پیامبر(ص) همه چیز با برنامه‌ریزی به پیش می رود و هر کس روان‌شناسی اسلامی را مطالعه کرده و طبق آن حرکت کند در همه مراحل زندگانی خود موفق می‌شود، اما متأسفانه هم اکنون چنین نیست و افزایش آمار طلاق و مشکلات روزافزون مردم از این مسأله ناشی می‌شود.

حجت الاسلام موسوی گفت: اگر مدیریت اسلامی همراه با عدالت و طبق فرمایشات خدا و رسول و نیز عمل به سنت فرستاده الهی همراه باشد به یقین رشد و شکوفایی صد در صدی خواهد داشت، اما اگر به مدیریت آنها در اداره حکومت توجه نشده و تنها طبق منافع خویش عمل شود تأثیر منفی در حکومت خواهد داشت.

حجت الاسلام موسوی افزود: امروز مصادیق مدیر اسلامی در کشورمان رهبر معظم انقلاب است که در رأس حکومت و فرمانده کل قوا بوده و هر فرمان و دستور ایشان واجب‌اطاعه است./936/ت303/غ

ارسال نظرات