۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۸۰۸۶۸

تأسیس نخستین مدرسه اسلامی در کالیفرنیای آمریکا

خبرگزاری رسا ـ نخستین مدرسه اسلامی با هدف حفظ هویت اسلامی دانش‌آموزان مسلمان مقیم آمریکا در شهر «کنیون» در ایالت کالیفرنیای آمریکا تأسیس می‌شود.
مدرسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یوسف کانجستیو (Yousef Congestio)، رییس مرکز اسلامی «سولانو کانتی» کالیفرنیا، با اعلام خبر ساخت نخستین مدرسه اسلامی تمام وقت برای مسلمانان این ایالت از مسلمانان خواست تا با حمایت مالی در جهت ساخت این مدرسه و فراهم آوردن فضایی امن برای دانش‌آموزان مسلمان کمک کنند.

 

کانجستیو با اشاره به مشکلات اخلاقی مدارس دولتی آمریکا عنوان کرد: این مدرسه اسلامی با هدف حفظ هویت اسلامی دانش‌آموزان تأسیس می‌شود.

 

در کنار این مدرسه، یک مدرسه دینی نیز برای آموزش موضوعات اسلامی در ایام تعطیلی مدارس، تأسیس خواهد شد که در آن اصول اسلامی از قرآن و احادیث پیامبر اکرم(ص) به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

 

حدود 8 میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می‌کنند که بنابر آمارها تمایل مسلمانان آمریکایی برای ثبت‌ نام فرزندان خود در مدارس اسلامی افزایش روزافزون دارد.

 

در حال حاضر حدود 40 هزار دانش‌آموز مسلمان در حدود 250 مدرسه اسلامی در آمریکا تحصیل می‌کنند که این رقم از سال 2006 تاکنون 25 درصد افزایش یافته است.

 

در مدارس اسلامی آمریکا دانش‌آموزان علاوه بر دروس رسمی مدارس این کشور، درس‌های عربی و قرآن را نیز فرامی‌گیرند./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات