۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۸۰۹۱۱
در همایش نکوداشت آیت الله مهمان‌نواز صورت می گیرد؛

رونمایی از تمبر نکوداشت آیت الله مهمان نواز/ پخش مستند 32 سال خدمت در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا- امام جمعه بجنورد با اشاره به برگزاری همایش نکوداشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مجلس خبرگان رهبری در بجنورد، گفت: این عالم بزرگ طلایه دار جبهه سیاست و دیانت در خراسان شمالی است.
 آيت الله مهمان نواز، امام جمعه پيشين بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری همایش نکوداشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، تعظیم شعائر دینی و تکریم مردان الهی را سنتی نیکو و برگرفته از آیات قرآنی دانست و افزود: مطابق روایات اسلامی معرفی و شناخت بزرگان دین، سبب می شود تا راه روشن آنها به تاریکی سپرده نشود و نسل های جدید جامعه نیز الگوهای مناسبی برای تأسی داشته باشند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی عالمان دین را مشعل داران حیات مردم ذکر کرد و با بیان این که در سده های اخیر در هر منطقه ای از سرزمین اسلامی، عالم و روحانی وارسته ای هدایتگر مردم شده است، گفت: روحانیان با بهره گیری از آموزه های الهی همواره در پی سعادت دنیوی و اخروی مردم بوده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، امام جمعه پیشین بجنورد را نیز از جمله همین علمای دین دانست و اضافه کرد: آیت الله مهمان نواز در طول عمر بابرکت خود همواره در پی هدایت مردم و وحدت مسلمانان شیعه و سنی شمال خراسان بوده است.

 

وی با اشاره به نقش این عالم بزرگ در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی و پس از آن تحکیم و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در خراسان شمالی، تصریح کرد: در واقع آیت الله مهمان نواز طلایه دار جبهه سیاست و دیانت در این منطقه بوده و لازم است فرزندان خراسان شمالی بیش از گذشته با خدمات و مجاهدت های این مرد بزرگ آشنا شوند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: آیت الله مهمان نواز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام دینی در کشور نیز همچنان محکم و استوار در برابر هجوم افکار انحرافی به این استان ایستادگی کرد و به همین دلیل نیز مغضوب کوردلان و معاندان بود.

 

وی با اشاره به این که در سال های اول انقلاب چندین بار منزل و کتابخانه آیت الله مهمان نواز مورد تهدید منافقان قرار گرفت، تصریح کرد: تلاش برای آتش زدن منزل و کتابخانه این عالم ربانی از سوی دشمنان، به دلیل مجاهدت وی در خط مقدم جبهه فرهنگی و سیاسی بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش نکوداشت آیت الله مهمان نواز، همزمان با روز جهانی مساجد در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد، اظهار داشت: این مراسم روز چهارشنبه هفته جاری مصادف با سی ام مرداد ماه و با حضور حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی؛ رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله علی اصغر معصومی؛ امام جمعه تربت حیدریه، آیت الله میرزا عبدالجواد غرویان؛ امام جمعه سابق نیشابور و شماری دیگر از هم دوره ای ها و هم درسان آیت الله مهمان نواز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی رونمایی از تمبر نکوداشت آیت الله مهمان نواز، پخش مستند زندگی و کلیپ تهیه شده از خطبه های آیت الله مهمان نواز، توزیع کتابچه ای در معرفی شخصیت وی، افتتاح مهد کودک و پارک آدینه، بهره برداری از ساختمان نوساز دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و کلنگ زنی ساختمان دفتر امام جمعه بجنورد را از جمله برنامه های همایش نکوداشت آیت الله مهمان نواز ذکر کرد.

 

وی اضافه کرد: اجرای برنامه های دیگری نیز در دستور کار بود اما آیت الله مهمان نواز به واسطه تواضع و بزرگواری که دارد، مانع از برگزاری برنامه های رسانه ای و تبلیغاتی شد.

 

به گفته رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، آیت الله مهمان نواز با اصل برگزاری این همایش نیز مخالف بود اما به اصرار مسؤولان فرهنگی استان، سرانجام با برگزاری مراسم به شرط اجتناب از اقدامات تبلیغاتی، موافقت کرد.

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری یکی از خیابان های حاشیه شهر بجنورد به نام آیت الله مهمان نواز، عنوان کرد: در نامگذاری اماکن به اسم بزرگان باید توجه داشت که اگر مکان مورد نظر دارای نامی قدیمی و جاافتاده است، نامگذاری جدید آن مکان از سوی مردم مورد استقبال قرار نخواهد گرفت و این مسأله یکی از اشتباهات موجود در زمینه نامگذاری اماکن محسوب می‌شود.

 

کتابخانه مرکزی بجنورد به نام آیت الله مهمان نواز نامگذاری شود

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در مورد نامگذاری یکی از اماکن شهر بجنورد به نام آیت الله مهمان نواز نیز باید توجه داشت که آن مکان دارای نامی مرسوم نباشد تا در میان مردم رواج یابد.

 

وی با اشاره به کتابخانه مرکزی بجنورد که هم اکنون در دست ساخت بوده و نامی نیز برای آن انتخاب نشده است، از مسؤولان این شهر خواست تا در صورت توافق، این کتابخانه جدیدالاحداث را به نام آیت الله مهمان نواز نامگذاری کنند./9314/پ201/س

ارسال نظرات