۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۸۱۰۰۶
نماینده سابق پارلمان بحرین:

حادثه انفجار بمب در بحرین مشکوک بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده سابق جمعیت وفاق ملی اسلامی در پارلمان بحرین، ادعای پلیس این کشور درباره مجروح شدن 5 نیروی پلیس در انفجار در روستای الدیر در شمال منامه را مورد تردید قرار داد.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علی العشیری، نماینده سابق جمعیت وفاق ملی اسلامی در پارلمان بحرین به شبکه العالم گفت: غیر ممکن است نیروهای امنیتی در مناطق مسکونی مورد هدف قرار بگیرند؛ از این رو حادثه مشکوک است، آثار موجود در منطقه حاکی از انفجار نمی تواند باشد و احتمالا انفجار ناشی از یک بمب صوتی بوده که هیچ آثار تخریبی به جای نگذاشته است.

 

العشیری درباره جنبش تمرد و نافرمانی مدنی بحرین هم گفت: این جنبش مسالمت آمیز بودن اعتراضات ملت بحرین و سرکوبگری و سیاست‌های امنیتی رژیم آل خلیفه را به نمایش گذاشت زیرا نیروهای امنیتی تدابیر شدیدی برای مقابله با جنبش مردمی تمرد اتخاذ کرده بودند، اما مشارکت انبوه مردم بحرین این تدابیر را با شکست مواجه کرد.

 

نماینده سابق جمعیت وفاق در پارلمان بحرین تصریح کرد: همه رژیم‌های استبدادی از راه حل‌های امنیتی استفاده می‌کنند، اما این راه حل در بحرین بی نتیجه خواهد بود، زیرا ملت هرگز از مطالبه حقوق مشروع خود دست نمی‌کشند و جنبش مسالمت آمیز خود را تا زمان تحقق اهدافشان یعنی به دست آوردن آزادی، دموکراسی، تشکیل دولت و پارلمان منتخب ادامه خواهند داد.

 

العشیری اظهارات مقامات بحرینی را ضد و نقیض دانست و گفت: برخی از آنها خواهان درنظر گرفتن انواع مجازات‌ها و بازداشت فعالان و شهروندان و سخت گرفتن به آنها هستند، اما بعضی دیگر مدعی می‌شوند که اوضاع بحرین خوب است و بحرانی در کار نیست.

 

وی افزود: این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هر روز حضور نیروهای امنیتی در همه جای کشور پررنگ تر می‌شود و عملیات حمله به منازل و تیراندازی به سوی معترضان ادامه دارد و بیش از 1500 زندانی سیاسی در کشور وجود دارد.

 

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات مسالمت آمیز مردمی است که با سرکوب شدید مواجه شده است./994/102/د

ارسال نظرات