۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۸۱۰۹۳
5 مهرماه؛

پایان مهلت نام نویسی در دوره دکترای علوم قرآن و حدیث

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث گفت:‌ داوطلبان تا پنجم مهر فرصت دارند برای شرکت در آزمون دوره دکترای علوم قرآن و حدیث نام‌نویسی کنند.
هادي حجت دانشگاه قرآن و حديث

به گزارش خبرگزاری رسا، هادی حجت با اشاره به پذیرش دانشجو در دوره دکترای دانشگاه علوم قرآن و حدیث اظهار کرد: این دانشگاه در رشته‌های علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه، علوم و معارف نهج‌البلاغه، از بین برادران و خواهران واجد شرایط از طریق آزمون اختصاصی در مقطع دکترا برای نیمسال دوم سال تحصیلی 93ـ92 دانشجو می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر داوطلب تنها مجاز به انتخاب یک رشته بوده و طول مدت تحصیل در مقطع دکترا هفت نیم‌سال است؛ شرط معدل برای نام نویسی حداقل 15 است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکترا نمی‌توانند همزمان با تحصیل در دانشگاه، در مراکز دیگر آموزش عالی اشتغال به تحصیل داشته باشند.

وی با اشاره به شرایط در نظر گرفته شده برای دانشجویان گفت: داوطلبان دارای مدرک سطح 3 مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه علمیه و مدرک سطح 1 یا 2 مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه علمیه به همراه کارشناسی ارشد مرتبط و معتبر از مراکز دیگر نیز می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

حجت خاطرنشان کرد: شرکت طلاب خارجی در آزمون بلامانع است اما پذیرش آنها منوط به طی تمام مراحل قانونی مربوطه است.

وی بیان داشت: آزمون ورودی این دانشگاه دهم آبان سال جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: داوطلبان باید مدارک مورد نیاز برای نام‌نویسی را حداکثر تا پنجم مهر سال جاری به صندوق پستی 1139 ـ 37195 معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم نام نویسی نام می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه قرآن و حدیث به نشانی www.qhu.ac.ir مراجعه کنند.

دانشگاه قرآن و حدیث یکى از ارکان مؤسسه علمى فرهنگى دارالحدیث است؛ این دانشگاه از مؤسسات آموزش عالى غیر دولتى است که از سال 78 با مجوز رسمى شوراى عالى انقلاب فرهنگى، فعالیت آموزشى خود را در قالب دانشکده علوم حدیث آغاز کرده است.

دانشگاه قرآن و حدیث دارای سه دانشکده «دانشکده علوم و معارف قرآن»، «دانشکده علوم و معارف حدیث» و «دانشکده علوم و معارف اسلامی» است.

بسط و گسترش دانش‌های قرآنی و حدیثی، انسجام بخشیدن به آموزش‌های حدیثی، تربیت استادان و پژوهشگران علوم قرآن و حدیث، ایجاد ارتباط میان تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در زمینه قرآن و حدیث و تربیت و تأمین نیروی انسانی متخصص برای تدریس، تحقیق و تبلیغ از جمله اهداف دانشگاه قرآن و حدیث است./928/د101/ی

ارسال نظرات