۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۲۶۰
آزمون جدید وزارت ارشاد/6:

عدالت فرهنگی رمز تحقق شعار اعتدال

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار زنجان در امور روحانیون با بیان این که تحقق اعتدال مورد نظر دولت بدون عدالت فرهنگی امکان‌پذیر نیست، گفت: برای دست‌یابی به اعتدال اول باید عدالت رعایت شود و امکانات فرهنگی کشور به صورت عادلانه بین همه اقشار و احزاب تقسیم شود.
عدالت فرهنگی رمز تحقق شعار اعتدال

حجت الاسلام محمد نظری، استاد دانشگاه و مشاور استاندار زنجان در امور روحانیون، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با اشاره به چگونگی تحقق اعتدال در تصمیمات کلان فرهنگی کشور اظهار داشت: ابتدا باید اعتدال را در دستورات دین جستجو کنیم، چون تعریفی خارج از تعالیم انبیا و معصومین(ع) برای اعتدال نمی شود پیدا کرد و همچنین باید صد در صد عرصه تولیدات فرهنگی برای همه قشرها پیدا شود چون تحقق اعتدال بدون عدالت فرهنگی امکان پذیر نیست.

وی در ادامه افزود: به صورت طبیعی همه اقشار توانایی هایی دارند و باید برای بروز این توانایی‌ها، امکانات به صورت عادلانه و اعتدال باید بین همه پخش شود بنابر این در مقوله فرهنگ برای تقسیم امکانات بین جوانان باید عرصه دین مد نظر قرار گیرد؛ و جزئیات دین را هم علما و مراجع تعیین می کنند؛ از این رو در عرصه هنر و دین باید هر دو مد نظر باشد.

مشاور استاندار زنجان در ادامه به بیان توقعات قشر فرهنگی کشور از وزیر ارشاد برای سوق دادن عرصه هنر و سینما به سوی دفاع از آرمان‌های کشور پرداخت و تصریح کرد: به نظر بنده انتظار ما از آقای جنتی به عنوان وزیر ارشاد این است که از ابزار فیلم، رسانه، فرهنگ و سینما برای تعمیق بخشی هر چه بیشتر به دیدگاه دینی مردم تلاش کند، چون دین از سرچشمه لایزال الهی گرفته می شود و نزدیک ترین به حقیقت و سعادت واقعی انسان است؛ بنابر این خواست اکثریت حوزویان و اهل علم این است که آقای جنتی از ابزارهای رسانه ای روز برای نشان دادن زیبایی های دین در عرصه هنر استفاده کند.

حجت الاسلام نظری در ادامه به نیرو و توانمندی نهفته در کانون های فرهنگی مساجد برای انجام کارهای دینی و فرهنگی اشاره و تأکید کرد: مسجد محوری ترین و مهم ترین مرکز اجتماعی و سیاسی کشور است؛ از این رو کانون های مساجد نیز یک ذخیره ارزشمند است که وزارت ارشاد باید از این ظرفیت استفاده کند.

وی افزود: جوانانی در این عرصه هستند که بدون توقع کارهای بزرگی انجام می دهند، و لذا اعتماد کردن به این جوانان و قرار دادن امکانات تحت اختیار آنها برای تولید محتوای فرهنگی به یقین نتیجه خواهد داد همان گونه که نمونه اعتماد به جوان‌ها و نتیجه آن را در هشت سال دفاع مقدس تجربه کرده ایم.

حجت الاسلام نظری در پایان با آرزوی موفقیت برای وزیر ارشاد دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: انتظارات از آقای جنتی در عرصه فرهنگ به سبب این که فرزند عالم هستند و در خانه فقه و فقاهت و فرهنگ بزرگ شده اند، بالا است. /949/ت302/س

ارسال نظرات