۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۸۱۴۲۴

کمک مسلمانان آمریکا به دانش‎آموزان نیازمند این کشور

خبرگزاری رسا ـ یک سازمان اسلامی در آمریکا برنامه سالیانه‎ای برای کمک به خانواده‎های فقیر از تمامی ادیان و تهیه لوازم مدرسه برای کودکان آنها اجرا می‎کند.
کمک مسلمانان آمريکا به دانش آموزان نيازمند
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، سازمان ICNA، یک سازمان اسلامی پیشرو در ایالت پنسیلوانیای آمریکا در شرق این کشور برنامه سالیانه ای اجرا می کند که هدف از آن یاری رساندن به خانواده های فقیر و کمک به آنها در تامین لوازم مدرسه برای کودکان عنوان شده است.
 
خانواده های فقیر دریافت کننده کمک از این سازمان اسلامی از پیروان تمامی ادیان تشکیل شده و تنها مسلمانان را شامل نمی شود.
 
ظفر چادهاری، تاجر مسلمان در ایالت پنسیلوانیا می گوید: اسلام حقیقی یعنی همین که هر چه خدا به تو داده است با دیگران قسمت کنی.
 
سازمان اسلامی ICNA تنها در هفته جاری 600 بسته لوازم مدرسه ویژه دانش آموزان در میان خانواده های فقیر ایالت توزیع کرد.
 
بر روی هیچ کدام از این بسته های خیریه نشانی از علائم تبلیغاتی یا تبلیغات مذهبی وجود نداشت تا نشان داده شود که هدف سازمان اسلامی ICNA تنها کمک به فقرا بوده است.
 
این سازمان اسلامی همچین قصد دارد که کیف مدرسه و لوازم التحریر رایگان در میان تمامی گروه های قومی و مذهبی مختلف در نیویورک توزیع کند.
 
این مراسم سالیانه که با توزیع تنها 1000 بسته هدیه آغاز شد هم اکنون پنجمین سال خود را پشت سر می گذارد.
 
در سال 2011 میلادی سازمان خیریه ICNA توانست 15 هزار کیف مدرسه که درون آن با لوازم التحریر پر شده بود در 49 شهر و 16 ایالت آمریکا توزیع کند.
 
تعداد بسته های هدیه در سال 2012 به 30 هزار بسته رسیده و شهرهای 21 ایالت را در بر گرفت. در سال میلادی جاری نیز این گروه تصمیم دارد که 30 هزار بسته هدیه در 12 ایالت آمریکا توزیع کند./990/ب902/د
ارسال نظرات