۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۸۱۵۰۴

آیین افتتاح سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه اصفهان طی مراسمی با حضور حضرت آیت‌الله مظاهری و آیت‌الله طباطبایی‌نژاد و طلاب جدید الورود در مدرسه صدر بازار اصفهان آغاز شد.
طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیش از ظهر امروز مراسم سال جدید تحصیلی حوزه‌های علمیه در مدرسه صدر بازار اصفهان با حضور حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان و آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، مسؤولان حوزوی و طلاب جدیدالورود حوزه علمیه برگزار شد.

نخستین سخنران این مراسم آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بود که وی با اشاره به این‌که هم اکنون پنج هزار نفر از پایه یک تا ده در 1600 کلاس و دو هزار نفر  در درس خارج در 30 کلاس در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: مجموعه طلاب اصفهانی در کل ایران 23 هزار نفر است که نزدیک به  8 هزار نفر خواهر  و 14 هزار نفر برادر هستند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید 965 نفر در حوزه‌های علمیه اصفهان در مقاطع سیکل دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس نام‌نویسی شد و پس از انجام مصاحبه‌ها 500 نفر به مدارس علمیه معرفی شدند.

وی انجام وظیفه طلبگی را بسیار دشوار برشمرد و در ادامه با یادآور شدن کمبود روحانی در کشور و در عرصه تبلیغ بین‌الملل، بر این نکته تأکید کرد که طلاب در ورود به حوزه به دنبال هدایت‌ شدن خود و سپس هدایت‌ کردن دیگران را داشته باشند.

امام جمعه اصفهان حرکت در مسیر طلبگی را حرکت در مسیر انبیا خواند و طلاب جدیدالورود را به پرهیز از تلف کردن عمر با دیدن تلویزیون، گفت‌وگوهای بیهوده و مانند آن فراخواند و گفت: هنوز مردم به روحانیان احترام می‌گذارند و از اعمال و رفتار او الگو می‌گیرند.

حضرت آیت‌الله مظاهری، در ادامه این مراسم، ورود به دنیای طلبگی را همانند قدم گذاشتن حضرت موسی(ع) در وادی مقدس طوی همانند کرد و بر همین اساس به طلاب حوزه علمیه توصیه کرد که موسی‌وار با شرح صدر و دو بال علم و تقوا در این وادی قدم بگذارند.

وی آیات شریفه سوره مبارکه مطففین را تنها ویژه کاسب‌ها ندانست و با اشاره به این‌که متأسفانه این آیه گاه در میان طلاب مصداق پیدا می‌کند، وظیفه طلاب را یادگیری سه علم اعتقادات، احکام و اخلاق دانست و گفت: اگر بخواهیم دردی از دردهای جامعه اسلامی را دوا کنیم، باید بر این سه علم تسلط داشته باشیم.

گفتنی است، پذیرش حوزه‌های علمیه اصفهان در سال تحصیلی92-93 از 26 اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شد و از ثبت‌نام شدگان به تفکیک میزان تحصیلات آزمون‌های ورودی گرفته شد و پذیرفته شدگان در این آزمون‌ها به مدارس مختلف استان معرفی شدند./914/پ202/ب

ارسال نظرات