۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۸۱۵۱۳
به دلیل حمایت از ربودن شهروندان لبنانی؛

آیت الله قبلان از دولت ترکیه شکایت می‎کند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از شکایت این مجلس از دولت ترکیه به دلیل حمایت از ربودن شهروندان لبنانی خبر داد.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از ارسال شکواییه ای علیه دولت ترکیه به دلیل حمایت از ربودن شهروندان لبنانی خبر داد.

 

آیت الله قبلان گفت: مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در روزهای آینده شکواییه ای را علیه دولت ترکیه به دلیل حمایت از ربوده شدن شهروندان لبنانی به اتحادیه اروپا و سازمان های بین المللی ارسال می کند.

 

وی افزود: سخنان رییس دستگاه دیپلماسی ترکیه مبنی بر ربوده شهروندان لبنانی در ترکیه به جای خلبانان ترک این ادعا را ثابت می کند و از مصادیق تروریسم دولتی به شمار می آید.

 

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر تغییر شیوه برخورد دولت با خانواده های ربوده شدگان تأکید کرد و اظهار داشت: دولت ترکیه باید به مانور پیرامون کارگروه لبنانی ویژه پرونده ربوده شدگان پایان دهد و این افراد را به سرعت آزاد کند.

 

پس از انفجارهای تروریستی روز گذشته شهر طرابلس با جمعی از علما، مسؤولان و سیاستمداران این کشور تماس گرفت و این ضایعه را به آنان تسلیت گفت.

 

وی این جنایت تروریستی را به شدت محکوم و بر لزوم تلاش همگانی برای تحکیم وحدت میان ملت لبنان جهت ایستادگی در برابر فتنه دشمنان تأکید کرد.

 

گفتنی است انفجار مقابل دو مسجد در طرابلس لبنان دستکم 45 کشته و 500 زخمی برجای گذاشت. این انفجارها به طور همزمان مسجد «التقوی» واقع در «طرابلس» لبنان و مسجد «السلام» در نزدیکی بندر این شهر را لرزاندند./980/ب902/د

ارسال نظرات