۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۸۱۵۳۲

همایش نقش تفکر اسلامی در حکومت‌داری و صلح در سنگال آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ هفتمین همایش بین‌المللی مسلمانان فرانسوی‌زبان با موضوع «نقش تفکر اسلامی در اخلاق، حکومت‌داری و صلح» از دیروز در سنگال، آغاز به کار کرد.
تفكر اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هفتمین گردهمایی کارشناسان، اندیشمندان و علمای مسلمان کشورهای فرانسوی‌زبان که اغلب در قاره آفریقا قرار دارند، دیروز در داکار آغاز شد و تا دوشنبه، چهارم شهریورماه، ادامه دارد.

 

«فالیلو کانه»، رییس افتخاری انجمن مسلمانان فرانسوی‌‌زبان، دیروز در مراسم افتتاحیه این همایش، با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه تفکر اسلامی در عصر حاضر، گفت: جهان اسلام امروز با خطرات متعددی روبروست و برای مقابله با این تهدیدها، مسلمانان باید به تعالیم اسلامی متوسل شوند؛ تفکر اسلامی نیز برخاسته از این تعالیم است و هر گروه یا فردی که این تفکر را در زندگی فردی و اجتماعی به‌کار بگیرد، به‌طور قطع، از موانع اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی عبور خواهد کرد.

 

وی افزود: ما قصد داریم که انجمن مسلمانان فرانسوی‌زبان را به محلی برای بحث و تبادل‌نظر درباره مشکلات جهان اسلام تبدیل کنیم و از نظرات اندیشمندان مسلمان برای حل این مشکلات بهره‌مند شویم. کشورهای سوریه و مصر و وضعیت شهروندان مسلمان این دو سرزمین اسلامی یکی از دغدغه‌های مهم ما به شمار می‌رود.

 

رییس افتخاری انجمن مسلمانان فرانسوی‌زبان در پایان سخنانش، تقویت همکاری‌های این نهاد با سازمان همکاری اسلامی را ضروری دانست و تأکید کرد: اگر در پی تأثیرگذاری در جهان هستیم باید با سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان همکاری اسلامی و سازمان بین‌المللی فرانسوی‌زبان‌ها در ارتباط باشیم تا مسائل را با مشارکت همدیگر حل کنیم.

 

گفتنی است هفتمین همایش مسلمانان فرانسوی‌زبان با حضور بیش از 150 شرکت‌کننده از کشورهای آفریقایی، اروپایی و آمریکایی در داکار در حال برگزاری است. هدف این دوره از همایش، یافتن پاسخ‌ برای پرسش‌هایی است که امروز ذهن همه جهانیان را به خود مشغول کرده است؛ اینکه اسلام به عنوان یک دین، چگونه می‌تواند در حکومت‌داری و ایجاد صلح میان جهانیان نقش ایفا کند.

 

در این همایش چهار‌روزه، اندیشمندان، محققان، علما و فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی کشورهای فرانسوی‌زبان به بیان دیدگاه‌های خود درباره تفکر اسلامی خواهند پرداخت و پاسخ‌هایی مناسب و منطقی برای پرسش‌های متعددی که امروز جهان اسلام با آن‌ها مواجه شده است، عرضه خواهند کرد.

 

دوره‌های قبلی همایش مسلمانان فرانسوی‌زبان در کشورهای ساحل‌ عاج، بنین، نیجر، بورکینافاسو، توگو و مالی برگزار شده است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات