۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۸۱۶۳۷
وزیر اطلاع رسانی سوریه:

حمله آمریکا را با قدرت پاسخ می‎دهیم

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاع رسانی سوریه ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی را رد کرد و گفت: سوریه هرگونه حمله آمریکا را با قدرت پاسخ می‎دهد.
عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه


به گزارش خبرگزاری رسا، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین در واکنش به اتهام‎های چند روز اخیر رسانه‎ها و دولت‎های استکباری مبنی بر استفاده دولت این کشور از سلاح شیمیایی، گفت: دولت سوریه به هیچ وجه از سلاح شیمیایی استفاده نمی‎کند، این مسأله را می توان از شواهد و قرائن بسیاری اثبات کرد.


وی افزود: ارتش سوریه در یکی از علمیات‎های انهدام مواضع ترویست‎ها در منطقه جوبر مقداری بسیاری از مواد اولیه ساخت سلاح شیمیایی را که تولید عربستان، آمریکا، ترکیه و بعضی از کشورهای اروپایی بود، کشف کرد.


وزیر اطلاع رسانی سوریه استفاده از سلاح شیمیایی را دلیل عجز و ناتوانی تروریست‎ها دانست و بیان داشت: دولت سوریه آماده هرگونه همکاری با سازمان‎های حقیقت یاب و بین المللی برای کشف حقیقت در این کشور است.


وی سیاست دولت سوریه در مقابل تروریست‎ها را روشن و شفاف خواند و تصریح کرد: تروریست‎ها باید سلاح را کنار گذاشته و خاک این کشور را ترک کنند.


زعبی فشارهای دولت آمریکا بر سوریه را بی اثر دانست و تاکید کرد که همچنان بر مبارزه با تروریست‎ها مصمم و عقب‎نشینی نخواهد کرد. آمریکا با فشار علیه سوریه وقتش را تلف می‎کند.


وزیر اطلاع رسانی سوریه ادامه داد: حمله به سوریه یک مساله تفریحی نیست که هر وقت آمریکا خواست بتواند به این کشور حمله کند. یورش به سوریه معادلات منطقه را برهم می‎زند و همه کشورهای منطقه را در آتش فرو می‎برد.


زعبی ارتش سوریه را بسیار قدرتمند خواند و اظهار داشت: دولت سوریه با داشتن ارتش قدرتمند و هم‎پیمانان وفادار در منطقه و دولت های عربی، هرگونه حمله آمریکا را به شدت پاسخ خواهد داد.


وی درگیرهای سوریه را جنگ جهانی خواند و گفت: 83 کشور جهان تروریست‎های خود را تحت عنوان‎های همانند القاعده و جبهه النصره برای سرنگونی دولت سوریه عازم این کشور کرده است./994/ب902/د
 

ارسال نظرات