۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۸۱۶۵۹
امام جمعه نصیرآباد:

تحقق عدالت اجتماعی مهم‌ترین وظیفه دولت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نصیرآباد با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی مهم‌ترین وظیفه دولت است، گفت: بودجه باید به عدالت در همه بخش های جامعه توزیع شود و نباید دولت اسلامی طوری عمل کند که ثروت در دست افراد خاصی قرار گیرد.
هفته دولت
حجت‌الاسلام کریم شائق، امام جمعه نصیرآباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به  هفته دولت و  وظایف خطیر دولت در جامعه اسلامی گفت: دولت اسلامی در مرحله اول باید مجری احکام نورانی اسلام باشد و بتواند فضای جامعه ما را که یک کشور دینی و مذهبی است، سالم و پاک کند و مردم را به سوی کمالات اخلاقی بکشاند.
وی ادامه داد: در جامعه ما در ابعاد مختلف به ویژه در بحث عفاف، باید وزارت ارشاد دقت لازم را کند و جامعه را از آلودگی‌های موجود نجات دهد و اجازه رسوخ فرهنگ غربی را در بین جوانان ندهد.
امام جمعه نصیرآباد، دولت اسلامی را الگوی تمام جامعه برشمرد و اظهار داشت: در روایت است که مردم بر دین و آیین ملوک خود هستند«الناس علی دین ملوکهم»؛ اگر دولت برای همه جامعه الگو است، باید خودش از نواهی الهی پرهیز کند و جامعه را با تقوی و معنویت آشنا کند.
وی افزود: اگر بخواهیم بررسی کنیم که آیا در یک جامعه، مدیران اسلامی به وظایف خود عمل می کنند و شایسته هستند یا نه، باید به رفتار و منش مردم نگاه کرد، اگر رفتاری دینی و اسلامی داشتند، می‌فهمیم که مدیران خوب و صالحی در جامعه اسلامی هستند و به وظایف خود عمل کرده اند.
حجت الاسلام شائق، با اشاره به بحث بودجه تصریح کرد: همه بودجه مملکت در دست دولت است و باید با این بودجه و سرمایه عظیم، اقتصاد و فرهنگ سالم را در کشور نهادینه کند و دنیاپرستی را از باطن جامعه دور کند.
وی گفت: بودجه باید به عدالت در همه بخش های جامعه توزیع شود و نباید دولت اسلامی طوری عمل کند که ثروت در دست افراد خاصی قرار گیرد و مردم فقیر و بی سرپرست از آن بی‌بهره شوند، عدالت اجتماعی بزرگ‌ترین وظیفه دولت اسلامی است.
امام جمعه نصیرآباد در پایان خاطرنشان کرد: شعار عدالت دادن تنها کفایت نمی کند و باید دولت مانند دولت رجایی و باهنر، عدالت را در مقام عمل در جامعه پیاده کند، در کنار مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگی را نیز باید مورد توجه قرار دهیم، زیرا چیزی که از ما و جامعه اسلامی ما باقی می ماند، دین و فضیلت است نه سیم و زر و درهم و دینار، همان‌طور که پیامبر اکرم(ص) به این مطلب اشاره کرده‌اند./978/ت302/ی
ارسال نظرات