۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۸۱۸۴۷

دیدار صمیمانه مدیران قرآنی شهرستان آران و بیدگل با مدیر رادیو قرآن

خبرگزاری رسا ـ مدیران و مسؤولان قرآنی شهرستان آران و بیدگل کاشان یکشنبه 3 شهریورماه با مدیر رادیو قرآن دیداری صمیمانه داشتند.
راديو قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، مدیران و مسؤولان قرآنی شهرستان نمونه قرآنی آران و بیدگل از توابع کاشان یکشنبه 3 شهریورماه با مدیر رادیو قرآن در محل این شبکه رادیویی دیداری صمیمانه داشتند.

 

در ابتدای این جلسه حسین مرادپور، مسئول نیروی انتظامی شهر کاشان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی دریغ مدیر رادیو قرآن و استفاده از نقطه نظرات ایشان در امور قرآنی شهرستان آران و بیدگل، خواستار پیگیری مجدّانه مفاد تفاهمنامه سال 89 رادیو قرآن با این مجموعه شد.

 

وی با اشاره به حضور روح قرآنی در بین شهروندان آران و بیدگل اظهار امیدواری کرد تا با توجه به تفاهم نامه موجود بتوان فضایی گسترده، مرتبط با ارزش‌های قرآنی اسلامی و انقلابی فراهم آورد.

 

 در ادامهمیثم نمکی، رئیس اداره ارشاد شهرستان آران و بیدگل  با تشکر از همکاری صمیمانه رادیو قرآن با این مجموعه با تاکید بر مفاد تفاهم نامه مورد توافق سال 89 خواستار پیگیری هرچه بیشتر بندهای این تفاهم نامه شد تا به تبع آن بتوان بازتاب آن را در فضای قرآنی کشور مشاهده کرد.

 

وی در ادامه افزود: تأکید ما براین تفاهم نامه ایجاد ساختار شهرستان قرآنی است .

 

تأسیس انجمن خادمان و حامیان قرآنی در باشگاه خانواده قرآن یکی دیگر از پیشنهادات رئیس اداره ارشاد آران و بیدگل به مدیر رادیو قرآن بود.

 

میثم نمکی راه اندازی استودیوی قرآنی در آستان مقدس هلال ابن علی(ع) را از مدیر رادیو قرآن خواستار شد و با تأکید بر جود شرایط مساعد فرهنگی و پژوهشی در سطح استان اصفهان گفت: با راه اندازی این استودیو هم می‌توان  برنامه‌هایی با اهداف رادیو قرآن برای این شبکه رادیویی تهیه کرد و هم آرشیوی از سلسله برنامه‌های پژوهشی داشت.

 

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی قرآنی گفت: ما آمادگی داریم تا در تحقق این آرمان، کمک‌های لازم به رادیو قرآن را داشته باشیم.

 

مقداد نمکی، شهردار ناحیه یک آران و بیدگل هم ضمن تشکر از محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در جهت اجرای طرح‌های فراگیر قرآنی با اشاره به برگزاری کنگره ملی امامزادگان در سطح استان اصفهان و حضور پژوهشگران شهرستان آران و بیدگل در این کنگره گفت: نقش رسانه ملی در تبدیل بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی یکی از بحث‌های مورد نظر ما در این کنگره علمی است که بسیار هم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب می‌باشد.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به دو آیه سوره بلد «لااقسم بهذالبلد و انت حلّ بهذالبلد» که در آن شهروند، عنصر واقعی شهر قرآنی است، توانسته‌ایم یک مرکز به عنوان مرکز پژوهشی قرآن و حدیث برای شهروندان در استان اصفهان ایجاد کنیم که با مساعدت‌های رادیو قرآن می‌توانیم نقطه عطفی در جهت فعالیت‌های قرآنی گسترده و موثر در سطح استان و کشور داشته باشیم.

 

در ادامه این جلسه امیرهوشنگ آذردشتی، قائم مقام شبکه رادیویی قرآن ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین و مدیران شهرستان آران و بیدگل برای آماده سازی بستر قرآنی در این شهرستان گفت: تجربه نشان داده که هرکجا رسانه و مخاطبین با هم همراه شوند اثرات مؤثر و خوبی بر جای می‌ماند.

 

قائم مقام رادیو قرآن با اشاره به محورهای مهم فعالیت‌های رادیو قرآن گفت: انعکاس فعالیت‌های قرآنی و پژوهش رسانه‌ای آن‌ها در شهرستان‌ها از رویکردهای مهم برنامه‌های رادیو قرآن است که به فضل خداوند ما تا به امروز توانسته‌ایم مراکزی را در شهرستان‌های مختلف با خبرنگاران افتخاری ایجاد کنیم و حتی به برکت قرآن کریم توانسته‌ایم فرهنگ قرآنی را حتی در مراکز دور افتاده کشور گسترش دهیم.

 

سپس محمد خالقی، مسؤول باشگاه رادیویی قرآن و مدیر اجرایی طرح بزرگ قرآن، کتاب زندگی از حضور جمع کثیر مدیران و مسئولین و شهروندان شهرستان نمونه آران و بیدگل در مراسم اختتامیه طرح فراگیر قرآن، کتاب زندگی ابراز تشکر کرد و گفت: امور راه اندازی باشگاه رادیویی قرآن را به صورت مجدانه پی‌گیری می‌کنیم.

 

محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن هم با اشاره به رویکردهای فرهنگی موجود در شهرستان آران و بیدگل و حضور بسیار مؤثر امامزاده هلال ابن علی(ع) در این شهرستان در جهت ایجاد فضای قرآنی از تمامی شهروندان و مسئولین این شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

 

محمدزاده گفت: مفاد مورد تفاهم نامه این رادیو قرآن و مجموعه قرآنی آران و بیدگل به طور جدی در باشگاه رادیویی قرآن پیگیری شده و مراکزی در پایتخت و شهرستان‌های قرآنی ایجاد می‌شود تا در جهت انجام فعالیت‌های میدانی رادیو قرآن هم کمک مؤثری باشد.

 

مدیر رادیو قرآن در ادامه گفت: در طرح‌های پیشین رادیو قرآن هم مردم شهرستان آران و بیدگل مشارکت فعالانه‌ای داشته‌اند و تا به امروز هم این شهرستان یکی از مجموعه‌های بسیار مؤثر در جهت پیشبرد فعالیت‌های قرآنی به شمار می‌رود به طوری که شهروندان آران و بیدگل به صورت خودجوش و به تبعیت از مسئولین در جهت گسترش روزافزون فرهنگ قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند.

 

در پایان این دیدار، حجت الاسلام محمد قطبی، رئیس اداره ارشاد استان اصفهان در گفتگوی تلفنی مراتب تقدیر و تشکر خود را از تلاش‌های بی دریغ و ارزنده رادیو قرآن به محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن ابراز داشت.

 

لازم به ذکر است: در این جلسه یدالله افروز (مسؤول آستان مقدس هلال ابن علی (ع))، احمد سربند (مسؤول دارالقرآن)، سیدجواد تکیه (عضو هیئت مدیره) آستان مقدس هلال ابن علی(ع) ، حبیب الله شریفی (رئیس دفتر نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی)، سردار حسین مرادپور (مسؤول نیروی انتظامی کاشان)، میثم نمکی (رئیس اداره ارشاد شهرستان آران و بیدگل) و مقداد نمکی (شهردار آران و بیدگل) به همراه جمعی از مدیران رادیو قرآن حضور داشتند./966/د102/ی

ارسال نظرات