۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۸۱۸۷۵

سرمایه گذاری 250 میلیارد ریالی برای 7 موقوفه در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون بهره برداری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از سرمایه گذاری 25 میلیارد ریالی برای هفت موقوفه در سطح استان خبر داد.
وقف
آیت محمدی، معاون بهره‌برداری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: امسال چهار موقوفه برای سرمایه گذاری در سطح استان در شهرستان‌های ارومیه، خوی، و بوکان مصوب و قرار دارد آنها با بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان انعقاد شده است که اقدامات شهرداری و اخذ پروانه آن در حال اتمام و در مرحله شروع عملیات اجرایی است.
 
وی جمع سرمایه گذاری چهار پروژه را حدود یکصد و شصت میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: افزون بر این چهار پروژه، سه پروژه خارج از برنامه مطالعه و امکان سنجی شده است که قرارداد آنها منعقد و در حال شروع عملیات اجرای است.
 
محمدی تصریح کرد: با سرمایه گذاری 90 میلیارد ریالی برای این سه پروژه‌ها جمع کل سرمایه گذاری اداره کل اوقاف استان در سال جاری به مبلغ 250 میلیارد ریال می رسد.
 
معاون بهره برداری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان این که امسال تعداد ده امامزاده و بقعه جهت اجرای هفده پروژه در برنامه مصوب شده است، گفت: اداره کل اوقاف آذربایجان غربی علاوه بر بقاع مورد تصویب، تعداد سه بقعه را خارج از برنامه ساماندهی و تکمیل کرده است.

محمدی خاطرنشلن کرد: عملیات اجرایی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در چهار ماه ابتدای سال جاری مربوط به امامزاده غریب حسن، بقعه متبرکه خلیلان ارومیه، تکیه حضرت ابوالفضل(ع) حمزیان شهرستان چایپاره و بقعه اهرنجان شهرستان سلماس است.
 
وی با اشاره بقعه متبرکه خلیلان ارومیه گفت: این بقعه در دروزاه مهاباد ارومیه در مساحت 50 متر مربع بصورت مخروبه درآمده بود که امسال برای نخستین بار عملیات احیاء در آن آغاز شد.
 
به گفته این مسؤول، درب بقعه خلیلان ارومیه سال ها بسته بود و هیچ زائری مراجعه نمی کرد که با همکاری شهردار ارومیه و مدیر عامل سابق سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری، شهردار منطقه دو و علما شهر عملیات بازسازی آن شروع است.
 
وی گفت: با تخریب مناطق فرسوده و با واگذاری اراضی مجاور بقعه که انبارهای شهرداری بود، مساحت بقعه از 50 متر به 800 متر مربع افزایش یافته است و محوطه کاملا تسطیح و در حال دیوار کشی است.
 
محمدی گفت: عملیات احیای بقعه متبرکه خلیلان ارومیه در مرحله مقاوم سازی گنبد و طرح جامع بقعه است.
 
وی در ادامه به تکیه حضرت ابوالفضل (ع) حمزیان شهرستان چایپاره اشاره کرد و گفت: طرح جامع این تکیه طراحی و تصویب و عملیات خاکبرداری آن جهت احداث حسینه به پایان رسیده است و در مرحله دیوارکشی است.

به گفته محمدی، عملیات  احداث تربت خانه بقعه اهرنجان شهرستان سلماس نیز  تا پایان امسال به پایان می رسد.
 
معاون بهره برداری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، بازسازی گلدسته بقعه شیخ نوایی خوی با 25 میلیون ریال اعتبار، سنگ ریزی محوطه بقعه سراج الدین میاندوآب به میزان 210 تن  و عملیات دیوار کشی قسمتی از سالن ورزشی دانشکده علوم قرآنی خوی با اعتباری بالغ بر ششصد میلیون ریال را از دیگر اقدامات عمرانی در سال جاری اعلام کرد./936/پ202/س
ارسال نظرات