۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۸۱۸۸۴

اعتراض مسلمانان کانادا به حضور سخنرانان سلفی در همایش مونترال

خبرگزاری رسا ـ گروه‌های اسلامی کانادا اعتراض خود را نسبت به حضور چهار سخنران سلفی در همایش «بین آسمان و زمین» که شانزدهم شهریور، در مونترال برگزار می‌شود، اعلام کردند.
مسلمانان كانادا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش «بین زمین و آسمان» عنوان همایشی بین‌المللی است که شانزدهم شهریورماه در مونترال، مرکز استان «کبک» کانادا برگزار خواهد شد، ولی حضور چهار سخنران وابسته به گروه‌های سلفی در این همایش باعث اعتراض شهروندان مسلمان و تنی چند از مقامات سیاسی کانادا شده است.

 

وزیر امور زنان استان کبک با بیان این‌که افراد دعوت‌شده برای سخنرانی در این همایش بین‌المللی حامی گروه‌های افراط‌گرا هستند، ممنوعیت ورود آنان به خاک کانادا را خواستار شد و درخواست خود را به همتای فدرالش در تورنتو تحویل داد.

 

وی طی سخنانی عنوان کرد: این چهار سخنران دیدگاه‌هایی افراطی نسبت به حضور زنان در جامعه دارند و در سخنرانی‌های خود مدام زنان را مورد تحقیر قرار می‌دهند که این برخلاف اصولی است که ما در کانادا دنبال می‌کنیم.

 

همچنین جمعی از روزنامه‌نگاران و نویسندگان مسلمان نیز با بیان این‌که جمعیت 150 هزار نفری مسلمانان ساکن استان کبک مخالف حضور افراد تندرو در مونترال هستند، تاکید کردند که جامعه مسلمانان کبک حضور سخنرانان افراط‌گرا در همایش اسلامی مونترال را نمی‌پذیرد.

 

برخی گروه‌های اسلامی نیز برگزاری تظاهرات در اعتراض به دعوت از این چهار سخنران سلفی را خواستار شدند و در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان مسلمان خواستند تا اجاره ورود این افراد به مونترال را ندهند.

 

امام جماعت مسجد «الیامان» مونترال هم از دیگر شخصیت‌هایی است که با اشاره به سخنرانی‌های قبلی این چهار سلفی در کشورهای اروپایی، آنان را مروج «خشونت و نفرت» دانست و مخالفت خود را با شرکت چنین افرادی در همایش‌های اسلامی استان کبک اعلام کرد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات