۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۸۱۹۰۴
آیت الله حسینی بوشهری:

شمیم محبت به اهل بیت را باید در میان همه مسلمانان گسترش دهیم

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با ابراز تأسف از این که سالانه تعداد زیادی از مردم دنیا به اسلام روی می آوردند اما از محبت اهل بیت(ع) به دور هستند، گفت: هنر این است که در کنار شهادتین شمیم ارادت و محبت به اهل بیت(ع) به این دل‌های آماده برسانیم.
 آيت‌الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به این که سالانه تعداد زیادی از مردم دنیا به اسلام گرایش پیدا می کنند، اظهارداشت: هنر شما باید این باشد که با کمک مجموعه فعالیت‌های فرهنگی خود کاری کنید که این افراد در کنار شهادتینی که به زبان جاری می کند از شمیم ارادت و محبت اهل بیت(ع) نیز برخوردار شوند.

 

وی به مشکلات و کشتار شیعیان سوریه اشاره کرد و گفت: برخی از تصور می کنند با کشتن شیعیان اهل بیت(ع) به بهشت می روند، این ناشی از تبلیغات سوء دشمنان علیه تشیع است؛ باید در مقابل این هجمه‌های گسترده کاری کنیم که همه مسلمانان با حقیقت معارف اهل بیت(ع) آشنا شوند.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: در شرایط کنونی اهمیت جمله ای که پیامبر(ص) در واپسین لحظات عمر شریف خود فرمودند را بهتر درک می کنیم و جایگاه کتاب الله و عترت در کنار هم بسیار مشخص است؛ امروز وضعیت کسانی که به یکی از آنها بسنده کردند و از دیگری صرف نظر کردند می بینید که دچار چه مشکلات و ناملایماتی هستند.

 

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: برخی از آنها حتی گاهی برخلاف کتاب الله عمل می کنند؛ ایران مانند یک جزیره امن در میان این همه ناملایمات است و انسان با زندگی در این کشور احساس می کند در فضای معطر دودمان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

 

وی با توصیه به این که کارهای دهه کرامت باید در سه محور انجام شود، ابراز داشت: معرفت، محبت و اطاعت از اهل بیت(ع) باید سرلوحه برنامه های شما باشد یعنی باید بررسی کرد که چه کارهایی می توان برای افزایش و ارتقای مردم در این زمینه انجام داد؛ نتیجه این نوع نگاه همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سبک زندگی اسلامی مطرح کردند.

 

امام جمعه موقت قم ریشه همه مشکلات و ناهنجاری ها را ناشی از فاصله گرفتن از فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و گفت: محبت اهل بیت(ع) زمانی در دل می نشیند که معرفت داشته باشیم و هر اندازه محبت افزایش پیدا کند اطاعت از اهل بیت(ع) نیز بیشتر می شود.

 

عضو شورای عالی حوزه با تأکید بر تولید آثاری با این رویکرد، بیان داشت: اگر لازم است با نوشتن کتاب های مختلف، ‌بهره مندی از هنر، با اعزام مبلغ، تقویت پایه‌های مساجد در این مسیر تلاش کرد؛ مساجد باید به کانون شناخت اهل بیت(ع) تبدیل شود همچنین باید جلسات متعدد پرسش و پاسخ برگزار شود و به رفع شبهات گسترده ای که دشمنان علیه مقدسات ما در رسانه های خود به راه می اندازند، بپردازیم.

 

آیت الله حسینی بوشهری شیعه را مطیع اهل بیت(ع) بودن تعریف کرد و گفت: در روایات آمده است که ائمه(ع) به برخی می فرمودند نگویید ما شیعه هستیم بگویید محب شما هستیم؛ در جای دیگر یکی از معصومین(ع) فرمود اگر به بایدهای ما عمل می کنید و از نبایدها صرف نظر می کنید شیعه هستید اما اگر تنها به ابراز ارادت ظاهری اکتفا می کنید شما محب ما هستید نه شیعه.

 

وی با اشاره به روایتی که می فرماید شیعیان ما در شادی ما شادمان و در عزای ما محزون هستند، خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده می شود برخی افراد با وجود این که ارادتمند اهل بیت(ع) هستند و به زیارت قبور مطهر آنها می روند به دلیل عدم آگاهی یا نداشتن شناخت نسبت به جایگاه اهل بیت(ع) در شب های شهادت مراسم جشن برگزار می کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: صدا و سیما باید در این زمینه اطلاع رسانی کند؛ این بدان معنا نیست که در شب شهادت و یا میلاد آن بزرگواران برنامه نداشته باشد بلکه از پیش زمینه را فراهم کنند و مردم را در جریان قرار دهند؛ کاری کنیم که مردم وظیفه خود را نسبت به اهل بیت(ع) بدانند.

 

امام جمعه موقت قم با توجه به این که در آستانه شهادت امام صادق(ع) هستیم، گفت: انتظار این است که مراکز حوزوی سراسر کشور، ائمه جمعه و مساجد مراسمات و مجالس سنگینی در خور شأن آن حضرت برگزار کنند و دسته های عزا داری و سینه زنی به راه بیفتند؛ امام صادق(ع) حق بزرگی به گردن همه شیعیان دارد.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ظریفت بالایی که در دهه کرامت وجود دارد، ابراز داشت: باید قدر این ظرفیت عظیم را دانست؛ حرم امام رضا(ع)،‌حرم حضرت معصومه(س)، حرم احمد بن موسی و حرم امام زادگانی که در سراسر کشور وجود دارد که کعبه آمال مردم هستند و با مراجعه با آنها گرفتاری ها و مشکلات خود را در میان می گذارند و آرامش و آسایش پیدا می کنند.

 

وی دهه کرامت را آغازی بر توسل و ارادت شیعیان به اهل بیت(ع) در طول سال دانست و گفت: این سرمایه عظیم تنها منحصر در 10 روز نیست بلکه ما را تا پایان سال بیمه می کند؛ هرساله شاده حضور جمع بیشتری از مردم در این مراسمات هستیم که نشان دهنده جاذبه روز افزون اهل بیت عصمت و طهارت است./928/پ201/ج

ارسال نظرات