۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۸۱۹۷۱
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

بحران دریاچه ارومیه تهدید جدی منطقه شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی اهتمام دولت در حل بحران دریاچه ارومیه را خواستار شد و افزود: اگر اقدامی عاجل در این زمینه صورت نگیرد، کشاورزی منطقه نابود و شاهد مهاجرت خیل عظیمی از مردم خواهیم بود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار رؤسای سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که افزایش تولید منجر به کاهش قیمت‌ها و خودکفایی در کشور خواهد بود، اظهار داشت: ایران اسلامی ظرفیت بالقوه بسیاری در عرصه کشاورزی دارد.


وی با تأکید بر این‌که یکی از مصادیق حماسه اقتصادی در سال جاری خودکفایی در محصولات استراتژیک کشاورزی از جمله گندم است، خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی ظرفیت عظیمی در این بخش دارد، اما متأسفانه در سال های گذشته با بحران خشک شدن آب دریاچه ارومیه مواجه هستیم که اکوسیستم منطقه را تهدید می کند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر عزم جدی و سریع دولت برای رفع این معضل زیست محیطی گفت: اگر اقدامی عاجل در این زمینه صورت نگیرد، کشاورزی منطقه نابود و شاهد مهاجرت خیل عظیمی از مردم شهرهای اطراف این دریاچه خواهیم بود که خود با معضلات اجتماعی و فرهنگی نیز همراه است.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی اهتمام دولت در حل بحران دریاچه ارومیه را خواستار شد و افزود: بدون همکاری تمام نهادهای دولتی و مردمی نمی توان شاهد تحولی در این زمینه بود، تهدید پسروی آب دریاچه ارومیه، بسیاری از مزارع حاصلخیز و باغات مثمر حاشیه دریاچه را تحت تاثیر قرار داده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که تحقق شعارهای ارزشی انقلاب اسلامی و جلب رضایت و اعتماد مردم تنها در سایه همت شبانه روزی دولتمردان در عرصه خدمتگزاری است، اظهار داشت: امروز مهم‌ترین مطالبه مردم بهبود وضعیت معیشتی و فرهنگی جامعه است.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که دولت نباید خود را گرفتار مسائل جزئی و بی‌اهمیت کند، گفت: برای تحقق دولت فراجناحی باید به خود ملت بازگشت، به عبارت دیگر دولت فراجناحی در شرایطی محقق خواهد شد که دولتمردان بتوانند از ظرفیت تمامی جناح‌ها و گروه های سیاسی در سراسر کشور بهره جوید.


وی ادامه داد: اگر امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، بخشی از تحقق این مهم بر عهده مردم به ویژه نخبگان حوزوی و دانشگاهی است، چراکه حق ملت ایران داشتن بهترین‌ها است، معنایی ندارد که ایران اسلامی با این همه ثروت خدادادی در تنگنا باشد.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی حماسه اقتصادی را مکمل حماسه سیاسی ملت ایران دانست و افزود: گسترش روابط حسنه با محوریت اصل کرامت انسانی در عرصه بین ‌المللی، ارتقای شأن و جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران، بهره مندی از تدبیر و آینده نگری در برنامه و اصلاح ساختار اقتصادی از جمله مهمترین وظایف دولت در وضعیت کنونی است./935/پ203/س

ارسال نظرات