۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۸۱۹۷۳
رییس کمیته آزادی‎های عمومی پارلمان سوریه:

اروپا و آمریکا بر طبل جنگ می‎کوبند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته آزادی های عمومی و حقوق بشر پارلمان سوریه گفت :هر بار که ارتش سوریه پیشرفت و پیروزی‎هایی در مبارزه با تروریست‎ها به دست می‌آورد رییس جمهور آمریکا و سران کشورهای اوپایی محکم‎تر بر طبل جنگ می‎کوبند.
بديع صقور  رييس كميته آزادي هاي عمومي و حقوق بشر پارلمان سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بدیع صقور رییس کمیته آزادی های عمومی و حقوق بشر پارلمان سوریه، روز گذشته در گفت‎وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به مصاحبه بشار اسد با روزنامه ازویستیای روسیه که تاکید کرده بود "هرگونه حمله نظامی به سوریه محکوم به شکست بوده وکشورش بازیچه دست غربی ها نخواهد شد" خاطرنشان کرد: این سخنان اسد براساس تفاهم های صورت گرفته میان دمشق و مسکو بیان شده و روسیه آشکارا اعلام کرده که کاملا در کنار سوریه خواهد بود.


وی افزود: دوستان ملت سوریه در برابر دخالت نظامی بیگانگان بی تفاوت نخواهند ماند و اگر ارتش امریکا سوریه را تفرجگاه فرض کرده به سختی در اشتباه است.


صقور تاکید کرد: هر بار که ارتش سوریه پیشرفت و پیروزی هایی در مبارزه با تروریست ها به دست می آورد بارک اوباما، رییس جمهور آمریکا و سران کشورهای اوپایی محکم تر بر طبل جنگ می کوبند.


وی درباره این احتمال که ورود بارزسان سازمان ملل می تواند در چارچوب نقشه حمله نظامی به سوریه باشد، گفت: آمریکا و هم پیمانانش دو سال است که به دنبال راهی برای ورود به سوریه هستند و هم اکنون نیز سران ستاد مشترک ارتش های غربی و بعضی کشورهای عربی در اردن گرد هم آمده اند تا چگونگی تجاوز به سوریه را بررسی کنند .


رییس کمیته آزادی های عمومی و حقوق بشر پارلمان سوریه افزود: غربی ها در طول این مدت از انواع توطئه چینی ها علیه سوریه و تراشیدن بهانه های مختلف برای حمله به این کشور دریغ نکرده اند اما هربار تیرشان به سنگ خورد و از ترس عواقب آن جرات حمله پیدا نکردند.


صقور درباره میزان تاثیر موضع دو کشور ایران و روسیه در زمینه بازداشتن از حمله به سوریه گفت: اظهارات رییس ستاد مشترک ارتش ایران در این باره بسیار روشن بود او گفت ما در برابر حمله به سوریه دست روی دست نخواهیم گذاشت و همراه سوریه و ملتش هستیم.


اظهارات مقامات روس هم نقش بسیار مهمی داشته است و این یعنی این که دوستان ما در صورت دخالت نظامی غربی ها ما را تنها نخواهند گذاشت و همین امر باعث شعله ور شدن آتش جنگی خانمانسوز در منطقه خواهد شد./994/ب102/د 

ارسال نظرات