۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۸۱۹۹۷

نخستین گردهمایی مسلمانان نیوزیلند برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ دولت نیوزیلند با اعلام این هفته به عنوان "هفته آشنایی با اسلام" اعلام کرد که نخستین گردهمایی مسلمانان این کشور در آینده‎ای نزدیک برگزار می‎شود.
پرچم نيوزيلند
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، دولت نیوزیلند با هدف آشنایی بیشتر مردم این کشور هفته جاری را به عنوان "هفته آشنایی با اسلام" اعلام کرده و از برگزاری نخستین گردهمایی مسلمانان این کشور در آینده‎ای نزدیک خبر داد.
 
جودیث کالینز، وزیر امور نژادی نیوزیلند در مصاحبه با یک وب سایت خبری گفت: این گردهمایی ملی در حقیقت نشان دهنده روش متفاوتی است که مسلمانان برای تعامل با جامعه نیوزیلند و جامعه جهانی از آن استفاده می کنند.
 
وی افزود: برگزاری چنین همایشی یک شانس بزرگ برای ملت ما است تا فواید تنوع فرهنگی را بیشتر درک کنند.
 
وزیر امور نژادی نیوزیلند خاطرنشان کرد: از همه مهم تر، این گردهمایی فرصتی برای مسلمانان نیوزیلند است تا در مورد چالش هایی که با آنها دست به گریبان هستند گفت و گو کرده و به بحث و تبادل نظر برای یافتن راه حلی برای این مشکلات بپردازند.  
 
وی در مراسم افتتاحیه "هفته آگاهی با اسلام" که از 26 آگوست آغاز و تا اول ماه سپتامبر میلادی ادامه دارد، سخنرانی می کرد.
 
جودیث کالینز تاکید کرد که نخستین گردهمایی مسلمانان نیوزیلند مردم این کشور را تشویق می کند که اطلاعات بیشتری در مورد دین اسلام کسب کنند.
 
وزارت امور نژادی و فدراسیون انجمن های اسلامی نیوزیلند با همکاری یکدیگر این همایش را برگزار می کنند.
 
این همایش که قرار است در ماه نوامبر آینده برگزار شود از سوی برخی از مسلمانان حمایت مالی شده است.
 
وزیر امور نژادی نیوزیلند به تازگی به مناسبت عید فطر و جشن های پایان ماه رمضان اعضایی از جامعه مسلمانان این کشور را به همراه رهبران سایر ادیان در پارلمان نیوزیلند به حضور پذیرفته بود.
 
جودیث کالینز گفته بود: برگزاری جشن هایی مانند عید فطر و هفته آشنایی با اسلام به مردم نیوزیلند کمک می کند که تنوع فرهنگی این کشور را بهتر درک کرده و قدر آن را بیشتر بدانند./990/ب902/د
ارسال نظرات