۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۸۲۱۱۲

الوفاق بحرین بر لزوم آزادی بانوان باردار تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ جمیعت الوفاق اسلامی بحرین با انتقاد از ظلم آل‎خلیفه نسبت به زنان باردار زندانی گفت: نظام آل‎خلیفه با ظلم به زنان باردار در حال نقض مستمر حقوق بشر است.
ناديه علي زن باردار بحريني و فعال انقلاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین امروز طی پیامی در واکنش به وضعیت نامناسب نادیه علی، بانوی باردار در بند رژیم آل خلیفه، اظهار داشت: نظام آل خلیفه با بازداشت زنان باردار،  درپی انتقام از ملت بحرین است. این نظام هیچ بوی از انسانیت و حقوق بشر نبرده و ارزشی برای ملت قائل نیست.

 

این جمعیت با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در مورد رویدادهای بحرین، ادامه داد: مجامع بین المللی و حقوق بشر جهان باید سکوت خود را در برابر جنایت‎های رژیم آل خلیفه شکسته و به صدای مظلومان بحرینی پاسخ دهند. قدرتمندان جهان باید حامی مظلومان و مانع از ظلم ظالمان باشند.

 

جمیعت الوفاق اسلامی در ادامه این پیام ضمن درخواست آزادی و اجازه درمان به نادیه علی عنوان کرد: وضعیت جسمانی نادیه علی بسیار نامناسب است و این بانوی بحرینی نباید قربانی بازی‎های سیاسی و انتقام شود.

 

این جمعیت تصریح کرد: ممانعت رژیم آل خلیفه از درمان این بانوی باردار نشان دهنده بی اهمیتی بانوان باردار و کودکان آنان است.

 

الوفاق در پایان طی نامه‎ای از صلیب سرخ بین المللی خواست که به وضعیت نادیه علی رسیدگی و وی را پس از 87 روز زندانی مقدمات آزاد وی را فراهم سازد.

 

گفتنی است نادیه علی فعال انقلابی شیعه بحرینی است  چند ماه پیش به بهانه حضور در تجمع‎های انقلابیان علیه رژیم آل خلیفه، از سوی نیروهای امنیتی بحرینی بازداشت و روانه زندان شد.

 

وی در حالی روانه زندان شد که باردار بود و اکنون در در ماه نهم بارداری خود به سر می برد و هر لحظه احتمال به دنیا آوردن فرزندش وجود دارد اما به رغم این وضعیت، آل خلیفه حاضر به آزاد کردن او نیست./994/ب902/د

ارسال نظرات