۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۸۲۱۱۷
مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی خبر داد؛

ارسال بیش از 350 اثر به جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال اثر در سی و یکم مردادماه تعداد 371 اثر به دبیرخانه هشتمین جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی در آذربایجان غربی رسیده است.
حجت الاسلام کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی همزمان با دهه کرامت نیمه دوم شهریورماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود.

وی تعداد آثار رسیده به این دوره از جشنواره را 371 اثر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 350 اثر در بخش داخلی و 21 اثر در بخش خارجی جشنواره شرکت کردند.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ ناب رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، ادبی مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت ثامن‌الحجج(ع) و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره آسمانی امام رضا(ع) را از اهداف برگزاری این جشنواره در بُعد بین‌المللی عنوان کرد.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که داوری آثار رسیده به جشنواره اوایل هفته جاری برای معرفی آثار برگزیده آغاز می شود، افزود: شرکت کنندگان استان‎های آذربایجان غربی، زنجان، آذربایجان شرقی و اردبیل بیشترین تعداد آثار ارسالی به جشنواره را در این دوره به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی در بخش داخلی از استان‎های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی شهرهای تبریز، مراغه و سراب، استان‎های اردبیل، زنجان، اصفهان، تهران، همدان، کرمانشاه، خراسان رضوی و قزوین هستند.

وی همچنین شاعران کشورهای ازبکستان، عراق، ترکیه و آذربایجان را شرکت کنندگان در بخش خارجی هشتمین جشنواره بین المللی  شعر ترکی رضوی عنوان کرد.

حجت الاسلام کریمی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه زبان هنر در رشد و تعالی فرهنگ دینی و سیره اهل بیت(ع) حضور چشم گیر اصحاب شعر و ادب در این عرصه را بیانگر پیوند عمیق ایرانیان با فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) دانست و افزود: امسال برای هشتمین سال متوالی ارومیه بیست و سوم شهریورماه به مدت دو روز در تالار وحدت مجتمع فرهنگی ـ هنری ارومیه میزبان شرکت‌کنندگان در جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی خواهد بود./936/ت302/غ

ارسال نظرات