۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۸۲۱۲۳

دانشجویان دانشگاه لندن از داشتن نمازخانه محروم شدند

خبرگزاری رسا ـ مسوولان دانشگاه «یونیورسیتی سیتی» لندن، نمازخانه این دانشگاه را به بهانه بی‌اطلاعی از محتوای سخنرانی امام جماعت آن تعطیل کردند.
دانشگاه لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دانشجویان دانشگاه «یونیورسیتی سیتی» لندن با تصمیم مسؤولان این دانشگاه از داشتن نمازخانه در محل تحصیل خود محروم شدند.

 

مدیران دانشگاه «یونیورسیتی سیتی» که چندی پیش خواستار آگاهی قبلی از خطبه‌های نماز جمعه امام جماعت مسجد این دانشگاه شده و با مخالفت دانشجویان مواجه شده بودند، تصمیم گرفتند این مکان عبادی را در دانشگاه تعطیل کنند.

 

دانشجویان دانشگاه «یونیورسیتی سیتی» نیز در پاسخ ضمن تشکیل گروهی با نام «Muslim Voices on Campus» بر اعتدال فعالیت‌های خود در این مسجد و آزادی حضور همگان در برنامه‌هایشان تاکید کردند و از مسئولان دانشگاه خواستند از این تصمیم خود صرف‌نظر کنند.

 

سخنگوی دانشجویان در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اظهار کرد: مسوولان می‌خواهند با در دست داشتن متن سخنرانی ائمه جماعات ما، محتوای آن را کنترل کنند و به آن جهت دهند؛ درحالی‌که این از نظر دانشجویان پسندیده نیست و ما آن را نمی‌پذیریم.

 

وی همچنین تاکید کرد: امام جماعت کنونی مسجد دانشگاه یک شخص معتدل و مواضع او به دور از افراط‌گرایی و در تضاد با اسلام‌گرایان افراطی است.

 

مسوولان این دانشگاه نیز ضمن سرباز زدن از تأمین درخواست دانشجویان مسلمان، ادعا کردند: ما نمی‌توانیم هرگونه فعالیتی را که کنترل‌های لازم را روی آن نداریم، در دانشگاه خود بپذیریم. /982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات