۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۸۲۱۲۵
پس از 20 سال؛

مسلمانان دانمارک صاحب مسجد می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ منابع خبری دانمارک از ساخت و راه‌اندازی مسجدی در آینده نزدیک در شهر «کپنهاگ»، پایتخت دانمارک، خبر دادند.
مسلمانان دانمارك

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک، در نهایت پس از بیست سال، با درخواست مسلمانان برای ساخت و راه‌اندازی مسجدی در این شهر موافقت کرد.

 

این مسجد که هم‌اکنون در منطقه شمال غربی کپنهاگ در حال احداث است، دارای مناره‌ای به طول 22 متر است و 20 میلیون یورو برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.

 

رییس شورای شهر سابق کپنهاگ ضمن حمایت از طرح ساخت مرکز عبادی ویژه مسلمانان در دانمارک اعلام کرد: این مسجد نشانه به رسمیت شناخته‌شدن مردم مسلمان دانمارک در این کشور است.

 

در همین حال تعدادی از احزاب و شخصیت‌های سیاسی دانمارک با احداث مسجد در کپنهاگ مخالفت کردند.

 

نماینده حزب راست افراطی دانمارک از طرح راه‌اندازی مسجد در کپنهاگ به شدت انتقاد و طی اظهارات تندی مسجد را نماد دین و آیینی معرفی کرد که «مخالف دموکراسی» و «پایمال کننده حقوق زنان در جامعه» است.

 

راه‌اندازی مسجد بزرگ کپنهاگ مسلمانان را از انتظار بیست ساله خود به در خواهد آورد و به آنان این امکان را خواهد داد تا به جای نمازخانه‌هایی نامناسب و پراکنده در گوشه و کنار شهر اعمال عبادی خود را در این مکان عبادی به جا آورند.

 

با این وجود طبق قوانین دولتی دانمارک پخش نوای ملکوتی اذان از مناره‌های مساجد در این کشور ممنوع است.

 

گفتنی است، منابع رسمی از افزایش دو برابری تعداد مسلمانان طی بیست سال گذشته در دانمارک خبر می‌دهند؛ حقیقتی که خود باعث نگرانی هرچه بیش‌تر اسلام‌ستیزان دانمارکی از گسترش فرهنگ اسلام شده و آنان را به وضع قوانین محدودکننده برای مسلمانان در این کشور واداشته است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات