۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۸۲۱۹۹
آیت الله قبلان:

حاکمان منطقه در راستای وحدت جهان اسلام گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، حاکمان کشورهای عربی و اسلامی را به تلاش در راستای تقویت وحدت جهان اسلام دعوت کرد.
شيخ عبدالامير قبلان



به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، در کلاس درس روزانه خود که امروز  در بیروت برگزار شد، اظهار داشت که مشکلات امروز انسان‌ها ناشی از دوری آنان از معنویت و اقبال به سوی افکار شیطانی است.
 

 

وی افزود: در صورتی که همه با تکیه بر تعقل و حکمت و به دور از کینه توزی به زندگی می‌پرداختند هیچ یک از مشکلات کنونی گریبانگیر جهانیان نمی‌شد.
 

 

آیت الله قبلان، اهل بیت (ع) را معیار انسان کامل و به دور از رذیلت برشمرد و گفت: تبعیت از خاندان پیامبر اکرم (ص) و توجه به توصیه‌های آن حضرات بدون شک انسان را به ساحل امن آرامش و امنیت هدایت می‌کند.


 

این عالم لبنانی تاکید کرد که مشکلات داخلی لبنان نیز با ایجاد حس دوستی و محبت و فراگیر کردن فرهنگ زندگی مسمالمت آمیز قابل حل و فصل است، مشکلاتی که بیشتر ناشی از اختلافات حاشیه‌ای سیاسی است.
 

 

آیت الله قبلان در پایان از همه رهبران و دولتمردان کشورهای عربی و اسلامی خواست با توجه به آموزه‌های اسلام، روابط خود را محکم تر کرده و در راستای تقویت اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام گام بردارند./983/ب902/د
 

ارسال نظرات