۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۸۲۲۰۵

سران کشورهای آمریکای لاتین حمله احتمالی آمریکا به سوریه را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ رؤسای جمهور و سران کشورهای آمریکای لاتین به حمله احتمالی آمریکا به سوریه واکنش نشان داده و نسبت به تکرار تجربه عراق هشدار دادند.
سران آمريکاي لاتين


 به گزارش خبرگزاری رسا، خبر حمله احتمالی آمریکا به سوریه با واکنش های فراوانی از سوی رؤسای جمهور و سران کشورهای آمریکای لاتین مواجه شده است .


اوو مورالس رییس جمهور بولیوی در کاخ ریاست جمهور این کشور در لاپاز با انتقاد از یورش نظامی به سوریه گفت: امپریالیسم جهانی به بهانه‎های واهی و دست مایه قرار دادن سلاح شیمیایی در پی راه حلی برای حمله نظامی به سوریه است.


وی افزود: دولت سوریه به هیچ عنوان از سلاح شیمیایی علیه مردم خود استفاده نکرده و ادعای مستکبران جهان در این موضوع بی پایه و اساس است.


مادورو، رییس جمهور ونزوئلا نیز ضمن محکوم کردن حمله نظامی به سوریه گفت: ما در کنار مردم سوریه خواهیم ایستاد.


وی علت ماجراجویی کشورهای غربی و آمریکا در منطقه را زیادی خواهی آنان دانست و بیان داشت: آمریکا و متحدانش در پی به دست آوردن نفت و سرمایه‎های کشورهای منطقه همانند لیبی، عراق، مصر و نیز سوریه هستند.


رییس جمهور ونزوئلا تروریست‎های سوریه را عروسک خیمه شب بازی آمریکا خواند و گفت: دستهای آمریکا و متحدانش در به حرکت در آوردن عروسک‎های خیمه شب بازی هویدا است.


وی امپریالیسم جهانی را مسبب وضعیت نابسامان و کشتارهای جهان بیان کرد.


رافائل کوره‎آ رییس جمهور اکوادور هم هرگونه حمله نظامی به سوریه را محکوم کرد.


فلیپه پرز روکه، وزیر امور خارجه کوبا نیز در واکنش به حمله احتمالی آمریکا به سوریه تصریح کرد: یورش نظامی به سوریه تبعات بسیار سنگین و خطرناکی بر کشورهای خاورمیانه خواهد داشت و منطقه را دچار چالش می‎کند.


وی افزود: تجاوز به سوریه سلامت کشورهای جهان را به خطر می‎اندازد و نقض آشکار قوانین بین المللی است./994/ب902/د

ارسال نظرات