۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۸۲۲۱۴
سید عمار حکیم:

سلاح شیمیایی بهانه‌ای برای دخالت در سوریه است

خبرگزای رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که سلاح شیمایی بهانه‌ای برای دخالت غرب در سوریه است.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزار رسا، حجت الاسلام عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، روز گذشته در نشست هفتگی در دفتر این حزب که در بغداد برگزار شد با اشاره به تلاش‌های موجود برای فراگیر کردن درگیری‌ها در منطقه، عنوان کرد: اقدامات وحشیانه و تروریستی که عراق شاهد آن است بیانگر وجود توطئه‌ای خارجی برای ایجاد فتنه مذهبی در  این کشور است.

 

وی حمایت خود را از اقدامات دستگاه‌های امنیتی و ارتش عراق برای مبارزه با تروریسم اعلام کرد و گفت: همه این اقدامات برای حمایت از جان شهروندان عراقی لازم است و نباید به هیچ وجه از توطئه‌های تروریست‌ها غافل بود.

 

این شخصیت عراقی در ادامه با اشاره به بالا گرفتن بحران در سوریه و احتمال حمله آمریکا به این کشور، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در سوریه در حال وقوع است به هیچ وجه یک جنبش و انقلاب مردمی نیست بلکه سوریه به جایی برای نبردهای منطقه‌ای و بین المللی تبدیل شده است.

 

حکیم افزود: استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه بهترین بهانه برای دخالت غرب در این کشور است.

 

وی استفاده از سلاح شیمیایی را از سوی هر کشوری غیرقابل قبول توصیف کرد و اظهار داشت: ارتش سوریه که بیش از دو سال در مقابل همه هجمه‌ها ایستادگی کرده و در روزهای اخیر پیشروی‌های قابل توجهی را به دست آورده است هیچ نیازی  به استفاده از این سلاح ندارد./983/ب902/د

ارسال نظرات