۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۸۲۲۳۹

صدها مسجد در عربستان سعودی نوسازی می‎شوند

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت امور اسلامی عربستان سعودی از نوسازی و تجهیز 647 مسجد در این کشور خبر داد.
نوسازي مساجد در عربستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری عرب نیوز، سخنگوی وزارت امور اسلامی عربستان سعودی اعلام کرد که 647 مسجد این کشور تحت برنامه نوسازی و تجهیز قرار دارند.
 
عبدالله الهویمل، معاون امور اداری و فنی وزارت امور اسلامی عربستان گفت: برنامه نوسازی مساجد مانند گذشته به خوبی ادامه دارد.
 
وی افزود که این برنامه از زمان اختصاص یافتن 500 میلیون ریال سعودی از سوی پادشاه این کشور برای بازسازی مساجد آغاز شده است.
 
معاون امور اداری و فنی وزارت امور اسلامی عربستان خاطرنشان کرد: اولویت های مورد نظر با مطالعات تکنیکی، معماری و مهندسی بر روی مساجد سراسر شهرها و روستاهای کشور مشخص شده است.  
 
صالح الشیخ، وزیر امور اسلامی عربستان ریاست برنامه نوسازی مساجد این کشور را بر عهده داشته و پروژه های مورد نظر پس از برگزاری مناقصه به شرکت های مورد نظر تحویل داده می شود.
 
وزارت امور اسلامی عربستان چندی پیش نیز اعلام کرده بود که مبلغ 85 میلیون ریال برای نوسازی مساجد بیش از 19 منطقه شهری و روستایی این کشور اختصاص داده است.
 
عبدالله النصار، مدیر شعبه وزارت امور اسلامی عربستان در شهر مکه نیز در این ارتباط گفت: این مساجد با بالاترین استانداردهای ساختمان سازی و معماری نوسازی می شوند.
 
وی افزود که بودجه تخصیص داده شده بر اساس نیازهای هر منطقه و تقسیم بندی هایی که از سوی کمیته تصمیم گیرنده اعلام می شود، تقسیم خواهد شد./990/ب902/د
ارسال نظرات