۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۳۰۶
نماینده آیت الله سیستانی:

مسؤولان از ریخته شدن خون مردم جلوگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی با محکوم کردن انفجارهای روزهای اخیر عراق گفت: مسؤولان باید از ریخته شدن خون ملت جلوگیری کنند.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه‎های نمازجمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم امام حسین(ع) برگزار شد، اقدامات تروریستی هفته گذشته عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عراق در انفجار شهرهای کاظمین، شهرک صدر، بغداد، جسر دیالی، حی جمیله، محمودیه، سیدیه و البیاع را به خانواده‎های آنان تسلیت عرض می‎کنیم.


وی شرایط عراق را بسیار بد توصیف کرد و اظهار داشت: ملت عراق، انتظار حل بحران این کشور را از مسؤولان این کشور دارند. آنان باید امنیت و ثبات را به کشور بازگردانند.


حجت الاسلام صافی تاکید کرد: مسؤولان عراقی باید با اتخاذ تدابیر لازم مانع از ریخته شدن خون مردم شوند.


وی  تنها راه بحران عراق را گفت‎وگو دانست و ادامه داد: گفت‎وگوهای سیاسی بسیاری از بحران‎های عراق را حل و فصل می‎کند. نتایج گفت‎وگوها باید برای ملت ملموس و اثرگذار باشد.

 

نماینده آیت الله سیستانی از ملت عراق خواست که در برابر مشکلات این کشور از خود صبر و بردباری نشان دهند.

 

 وی در پایان خطبه‎های نماز جمعه این هفته تصریح کرد: مسؤولان باید ثروت‎های ملی این کشور را در راه مصالح و منافع ملت هزینه کنند. این کشور از نظر جغرافیایی دارای اقلیم بسیار مناسبی است ولی باید به آن توجه و در راه آبادانی هر چه بیشتر این کشور هزینه کرد./994/ب901/د

ارسال نظرات