۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۸۲۳۰۹
یکی از علمای لبنان:

امام موسی صدر پرچمدار وحدت اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان با اشاره به توجه ویژه امام موسی صدر به مسأله فلسطین، گفت: امام موسی صدر پرچمدار وحدت اسلامی بود.
شيخ احمد قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، از علمای لبنان در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته مسجد امام حسین (ع) برج البراجنه بیروت با اشاره به بحران‌های موجود در لبنان، خاطرنشان کرد: ملت لبنان هزینه موضع گیری خود در حمایت از مقاومت اسلامی را پرداخت می‌کند.
 
وی افزود: توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای لبنان کافی است و نباید اجازه داد که اختلاف بین احزاب و گروه‌های سیاسی در این کشور بحران‌های تازه‌ای را به وجود بیاورند.
 
حجت الاسلام قبلان تاکید کرد که شیعیان، اهل سنت و مسیحیان لبنان می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی را ترتیب داده و به دور از تنش‌های طایفه‌ای و مذهبی به امرار معاش بپردازند اما متاسفانه توطئه‌های دشمنان همواره وحدت پیروان طوایف و مذاهب مختلف در لبنان را هدف قرار داده است.
 
وی در ادامه با اشاره به سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر در لیببی، عنوان کرد: امام موسی صدر شخصیت بسیار بزرگواری است، ایشان همان شخصیتی است که علاوه بر توجه ویژه به مسأله مقاومت در فلسطین و لبنان، پرچم وحدت اسلامی را در منطقه برافراشته و به آن اهتمام ورزید.
 
حجت الاسلام قبلان گفت: امام موسی صدر برخلاف رهبران برخی کشورهای عربی نه تنها به مسأله فلسطین خیانت نکرد بلکه سایر ملت‌های اسلامی را نیز حول این مسأله مهم جهان اسلام متمرکز کرد./983/ب901/د
ارسال نظرات