۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۸۲۳۶۳
عضو هیأت رییسه مجلس:

شخصیت مرحوم آیت الله بنی‌فضل جامع الاطراف بود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیت مرحوم آیت الله بنی‌فضل جامع الاطراف و محبوب جوانان آذربایجان بود.
عليرضا منادي نماينده مردم تبريز در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا منادی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در همایش بزرگداشت مرحوم آیت الله بنی‌فضل در تبریز با بیان این‌که آذربایجان با تمام قد و با تمام وجود مدیون این عالم فاضل و وارسته است، اظهار داشت: ایران اسلامی مدیون مجاهدت‌ها و نقش‌آفرینی مرحوم آیت البه بنی فضل است.


وی با بیان این‌که شخصیت آن مرحوم جامع الاطراف و محبوب جوانان آذربایجان بود، خاطرنشان کرد: اگر رهبری می فرمایند؛ آذربایجان سر ایران است و در صده اخیر نقش اساسی و محوری در جریان های مختلف سیاسی، اجتماعی، انقلابی و دینی و فرهنگی داشته است، همه از برکات وجودی مفاخری چون آیت الله بنی فضل است.


نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: روزگاری محمدعلی شاه مجلس را به توپ بست، اگر دموکراسی امروز در ایران وجود دارد به برکت علمای پیشروی آذربایجان صورت گرفته است و اگر نبود امثال ثقه الاسلام‌ها و شیخ محمد خیابانی ها این دموکراسی تاکنون از بین رفته بود، افتخار عنوان اولین‌ها متعلق به خطه آذربایجان و تبریز است.


منادی با اشاره به این‌که آذربایجان به ویژه تبریز مهد پرورش علمای بزرگوار و منشاء خیر برای ایران اسلامی بوده است، گفت: ولی این دیار در طی صد سال اخیر با وجود علمایی چون علامه جعفری، علمه طباطبایی، علامه امینی و عالم بزرگواری چون سید محمد حسن الهی پیشگام خط فقه و علمی و روحانیت نیز بوده است.


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که مردم تبریز در عرصه مبارزه با ظلم و جوز و اطاعت از ولی فقیه نیز جزو اولین ها و در خط مقدم قرار دارند، افزود: خط زرین و نورانی مرجعیت و تشیع در خطه آذربایجان همواره در طول تاریخ درخشیده است، علمای بزرگی چون آیت الله بنی فضل حق بزرگی بر گردن همه دارند.


وی با اشاره به این‌که حوزه های علمیه و علمای مجاهد قبل و بعد از انقلاب اسلامی مایه امنیت، آرامش و تعالی امروز ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: مرحوم آیت الله بنی فضل در دورانی که مبارزه با رژیم سلطنتی و نقش آفرینی در عرصه سیاست مغایر با زهد و تهذیب نفس عنوان می شد، به حمایت از نهضت خمینی کبیر برخاست.


منادی با بیان این‌که آیت الله بنی فضل جزو نخستین علمایی بود که عنوان امام را برای آیت الله خمینی به کار برد، گفت: ایشان در همه محافل عمومی و خصوصی مدافع اصیل و سرسخت ولایت بود، ولایت‌مداری را باید از آن عالم مجاهد آموخت.


گفتنی است، این همایش به همت بیت و مؤسسه مرحوم آیت الله بنی فضل، شهرداری تبریز، سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، حوزه هنری استان، صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان شرقی و برخی از شاگردان آن عالم وارسته برگزار شد./935/پ202/س

ارسال نظرات