۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۸۲۴۲۹

نمایندگان مجلس انگلیس خواستار ممنوعیت تظاهرات ضد اسلامی شدند

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان مجلس انگلیس ضمن محکوم کردن تظاهرات ضد اسلامی یک گروه افراطی که قرار است در منطقه مسلمان‎نشین لندن برگزار شود خواستار جلوگیری از برگزاری این تظاهرات شدند.
ليگ دفاعي انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه چهار تلویزیون انگلیس، دو تن از نمایندگان مجلس انگلیس تظاهرات برنامه ریزی شده گروه راستگرای "لیگ دفاعی انگلیس" را که قرار است در منطقه مسلمان نشین "Tower Hamlets " شهر لندن برگزار شود محکوم کرده و خواستار جلوگیری از برگزاری این راهپیمایی شدند.
 
این دو نماینده در نامه ای اعتراض آمیز خطاب به دولت انگلیس نوشتند که تظاهرات ضد اسلامی "لیگ دفاعی انگلیس" که قرار است در روز 7 سپتامبر برگزار شود یک اقدام "تاسف برانگیز و تحریک کننده خشونت است که همانند موارد مشابه قبل نتیجه ای جز خشونت به همراه نخواهد داشت.
 
در این نامه همچنین آمده است: اعتقاد راسخ داریم که این تظاهرات، تهدیدی جدی برای افراد و در سطحی وسیع تر همبستگی اجتماعی منطقه "Tower Hamlets " محسوب می شود.
 
آخرین تظاهرات گروه راستگرا و ضد اسلامی "لیگ دفاعی انگلیس" در منطقه "Tower Hamlets " که دو سال پیش به وقوع پیوست درگیری های خشونت آمیزی میان پلیس انگلیس و گروه های ضد فاشیستی به همراه داشت.  
 
نمایندگان مجلس انگلیس به همین دلیل در نامه خود نوشته اند: تظاهرات های خشونت آمیز همیشگی "لیگ دفاعی انگلیس"، از جمله آخرین تظاهرات این گروه در منطقه "Tower Hamlets " و تهدیدات فراوان آنها علیه مسلمانان از زمان به قتل رسیدن یکی از سربازان ارتش ما را به این نتیجه می رساند که پلیس و دولت باید از وقوع چنین تظاهراتی جلوگیری کنند.
 
منطقه "Tower Hamlets " منطقه ای وسیع در شهر لندن، پایتخت انگلیس است که اقلیت های قومی مختلفی، از جمله بسیاری از مسلمانان در آن زندگی می کنند.  
 
رامی رابینسون، رهبر گروه افراطی "لیگ دفاعی انگلیس" مسجد شرق لندن که یکی از بزرگترین مساجد انگلیس محسوب می شود را به عنوان یکی از اهداف تظاهرات آینده این گروه اعلام کرده است./990/ب902/د
ارسال نظرات