۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۸۲۵۳۳

مراسم سوگواری شهادت امام صادق در حوزه‎های علمیه آذربایجان غربی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی از برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در تمامی مدارس علمیه استان خبر داد.
شهادت امام جعفر صادق

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ضمن تسلیت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک ولایت افزود: در همه مدارس علمیه استان به مناسبت شهادت امام صادق(ع) مراسم سوگواری با حضور طلاب، اساتید و علماء شهر برگزار می شود.

 

وی گفت: مراسم عزاداری در مدارس علمیه استان در شب و روز شهادت برگزار می شود و در بیشتر مدارس نیز دسته های عزاداری و سینه زنی در سطح شهر به سوگواری خواهند پرداخت.

 

تشکیل دسته عزاداری در حوزه علمیه ارومیه

 

حجت الاسلام محمد خانبابایی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار رسا در ارومیه از عزاداری طلاب این مدرسه علوم دینی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) خبر داد و گفت: به مناسبت برزگداشت روز شهادت امام صادق (ع) که حوزه های علمیه منتصب به این امام است به سوگ خواهند نشست.

 

وی با اشاره به انتشار فراخوان عزاداری از سوی  حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه،  ادامه داد :بر این اساس طلاب و علماء شهر با تجمع در محوطه حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه سینه زنان به سمت میدان ولایت حرکت کرده و در این میدان به جمع مردم پیوسته و به عزاداری خواهند پرداخت.

 

 مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه همچنین گفت: این عزاداری با سخنرانی یکی از علماء شهر ارومیه به پایان خواهید رسید.

 

حجت الاسلام خانبابایی در پایان اضافه کرد: بعد از ظهر روز شهادت امام صادق (ع) نیز با هماهنگی هیئت فاطمیه طلاب همراه مردم در سطح شهر به عزاداری خواهند پرداخت./936/پ202/س

ارسال نظرات