۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۸۲۶۵۷

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برنامه‌ریزی برای بزرگداشت سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع) و دهه کرامت در قم و گسترش فعالیت روحانیان مستقر در بخش مرکزی قم برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم،‌ جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان، با موضوع برنامه ریزی پیرامون بزرگداشت ایام شهادت امام صادق(ع) و گرامی داشت دهه کرامت در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
به منظور برنامه‌ریزی و بزرگداشت با شکوه سالگرد شهادت رییس مذهب جعفری حضرت امام جعفرصادق(ع)، ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان در سالن جلسات این اداره کل تشکیل جلسه داد.
در این جلسه که با حضور کارشناسان دستگاه‌های متعدد استان تشکیل شد، هر یک از اعضا دیدگاه‌ها و برنامه‌های دستگاه متبوع خود را پیرامون موضوع جلسه مطرح کردند.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده، دبیر جلسه و معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه در سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، بیوت مراجع و مدرسه فیضیه، خواستار حضور قوی هیئات مذهبی استان در این برنامه‌ها و مراسم‌ها شد.
وی همچنین از هیئات مذهبی خواست در تشییع جنازه دو تن از شهدای گمنام در قم اهتمام لازم را داشته باشند.
همچنین در این جلسه برنامه‌های ویژه دهه کرامت مورد بررسی حاضران قرار گرفت و نمایندگان دستگاه‌ها از جمله آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برنامه‌های ویژه دهه کرامت را با گرایش معرفی حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی دختران جوان، به جلسه ارائه کردند.
ترویج روایات معصومین(ع) از سوی مجتمع فرهنگی نور قم
معاون فرهنگی مجتمع فرهنگی نور قم گفت: برنامه‌های متنوعی برای ترویج آموزه‌ها و روایات ائمه اطهار(ع) در این مجتمع و منطقه محروم نیروگاه اجرا شده است.
محسن یاری اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی مجتمع فرهنگی نور قم در راستای آشنایی مردم با سخنان گهربار معصومین(ع) تبلیغات محیطی و نصب بنرهایی با مضامین روایات آن بزرگواران است.
وی گفت: این روایات به صورت پیامکی و در قالب جملات قصار برای رابطان و فعالان فرهنگی منطقه نیروگاه از سوی سامانه پیامکی مجتمع فرهنگی تبلیغی نور ارسال می‌شود.
معاون فرهنگی مجتمع تبلیغی نور قم گفت: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده، این طرح مورد استقبال رابطان، فعالان فرهنگی و مراجعه کنندگان مجتمع قرار گرفته است.
گسترش فعالیت روحانیان مستقر در بخش مرکزی قم
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از گسترش فعالیت‌های روحانیان مستقر در بخش مرکزی قم خبر داد.
وی اظهار داشت: فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت‌های تبلیغی و گسترش فعالیت‌های دینی در مناطق محروم و روستاها از مهم‌ترین اهداف روحانیان مستقر است از این رو روحانیان در این بخش فعالیت‌های خوب و چشمگیری در منطقه داشته‌اند که مورد توجه مردم قرار گرفته است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در ادامه افزود: روحانیان محور فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد و همچنین در هیئات مذهبی هستند.
وی در پایان افزود: روحانیان مستقر در روستاها سبب ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و جذب هر چه بهتر نوجوانان و جوانان به آموزش‌های دینی می‌شوند.
اختتامیه طرح اوقات فراغت در بخش مرکزی قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از پایان طرح اوقات فراغت در بخش مرکزی قم خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: کلاس‌های طرح اوقات فراغت در بخش مرکزی روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه به پایان رسید.
وی با بیان این مطلب افزود: در طول تابستان امسال سه پایگاه بوستان معرفت و دو پایگاه هسته فرهنگی جوان در بخش مرکزی قم ایجاد شده بود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: در بوستان معرفت حدود 200 نفر از نوجوانان و کودکان و در هستههای فرهنگی جوان حدود 100 نفر از جوانان حضور داشتند.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به همزمان بودن طرح اوقات فراغت با ایام ماه مبارک رمضان این اداره فرهنگی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش قرآنی کریم در پایگاه‌های طرح اوقات فراغت کرده که با استقبال خوب علاقه‌مندان همراه بود.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار در پایان افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های انجام شده در این طرح آموزش عقائد و احکام، برگزاری نماز جماعت و همچنین کلاس‌های هنری و ورزش و اردوهای نیم روزه برون شهری بوده است./907/
ارسال نظرات