۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۸۲۷۰۸
معاون وزیر خارجه سوریه:

حمله به سوریه به معنای حمایت از القاعده است

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر خارجه سوریه نسبت به تبعات اقدام نظامی علیه سوریه هشدار داد و گفت این اقدام به معنای حمایت از القاعده و گروه‌های وابسته به آن است.
فيصل مقداد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه تاکید کرد هرگونه اقدام نظامی علیه دمشق در حقیقت حمایت از القاعده و گروه‌های وابسته به آن است.

 

مقداد که با شبکه بی‌بی‌سی صحبت می‌کرد، همچنین هشدار داد که حمله به سوریه «تنفر از آمریکایی‌ها را» تعمیق می‌کند و موجب بی‌ثباتی کل خاورمیانه می‌شود.

 

آمریکا از دو هفته قبل و بعد از حمله ادعایی شیمیایی به منطقه «غوطه» در حومه دمشق، گزینه نظامی علیه سوریه را مطرح کرد. در حالی که انتظار می‌رفت این حمله خیلی زود صورت بگیرد، پارلمان انگلیس به طرح «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس برای همراهی با آمریکا در این حمله رأی منفی داد و عملا اوباما متحد اصلی خود برای اقدام نظامی علیه سوریه را از دست داد. همین امر موجب شد تا «باراک اوباما» هم دو روز قبل تصمیم‌گیری در مورد حمله را به کنگره ارجاع دهد.

 

مقداد در این مورد هم می‌گوید این تصمیم اوباما نشان می‌دهد که وی قبلا خوب به «تبعات» اقدام نظامی علیه سوریه فکر نکرده است.

 

با این وجود وی تاکید کرد که هنوز هیچ‌چیز تغییر نکرده و اوباما هنوز مصمم است که علیه سوریه به گزینه نظامی متوسل شود.

 

معاون وزیر خارجه سوریه در پایان تصریح کرد که رأی کنگره آمریکا هم بر اساس منافع رژیم صهیونیستی خواهد بود./980/ب102/د

منبع: فارس

ارسال نظرات