۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۸۲۷۱۶
لس آنجلس تایمز:

آمریکا از تضعیف اسرائیل در خاورمیانه اسرائیل هراسان است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه لس آنجلس تایمز با اشاره به اینکه روند تحولات سوریه در فلسطین اشغالی شوک ایجاد کرده است، نوشت: اسرائیل از تضعیف اعتبار آمریکا در خاورمیانه می ترسد زیرا برای تامین امنیت خود به واشنگتن وابسته است.
آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: در حالی که آمریکا حمله به سوریه را به تعویق انداخته است، سیاستمداران و مفسران در تل آویو برای تضعیف اعتبار واشنگتن در خاورمیانه و امنیت خود هراس دارند.


به نوشته ادموند، ساندرز خبرنگار این روزنامه در دفتر بیت المقدس، در حالی که ساکنان اراضی اشغالی خود را برای حمله آمریکا به سوریه آماده می کردند، اکنون با شوک دیپلماتیکی روبرو شده اند.


در این گزارش آمده است: بسیاری از سیاستمداران در اسراییل، تعلل لحظه آخری اوباما را به منزله سندی برای عدم تمایل آمریکا در ورود به درگیری جدید در خاورمیانه می دانند که برای تل آویو نگرانی عمده ای است، زیرا برای حفظ امنیت و ترساندن دشمنان خود به آمریکا وابسته است.


گزارش می افزاید: بسیاری از تحلیلگران و مقامات در تل آویو گفته اند که از بابت کمرنگ شدن قدرت بازدارندگی آمریکا در خاورمیانه نگرانند.


لس آنجلس تایمز در تشریح بیشتر هراس مقامات و کارشناسان صهیونیستی از روند تحولات سوریه، به نقل از افرین انبر به عنوان مدیر مرکز مطالعات راهبردی بگین-سادات در دانشگاه بارایلان اراضی اشغالی، نوشت: اوباما با تعلل در حمله به سوریه، اعتبار خود را در منطقه کاهش داد و مایه مضحکه دوستان و دشمنانش شده است و اکنون عربستان یا مصر چه برداشتی از این تصمیم خواهند داشت.


وی همچنین با توصیف اوباما به عنوان رییس جهان آزاد، اظهار داشت: باعث تاسف است که رییس جهان آزاد باید برای این کار از چند صد نفر (نمایندگان کنگره آمریکا) اجازه بگیرد.


همچنین یک مقام رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، گفت: اگر در زمان بحث های کنگره آمریکا ما در حاشیه باشیم و حرفی نزنیم مورد انتقاد قرار می گیریم و اگر هم با اظهارنظری وارد شویم، باز هم از ما انتقاد می شود. /982/ب102/د

منبع: جمهوری اسلامی

ارسال نظرات