۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۸۲۸۳۲
رییس سابق پارلمان عراق:

غرب به دنبال تجزیه عراق و سوریه است

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق پارلمان عراق تاکید کرد که غرب به دنبال تجزیه کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه به کشورهای کوچک‌تر بر اساس تفاوت‌های طایفه‌ای و مذهبی است.
محمود المشهداني، رييس سابق پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود المشهدانی، رییس سابق پارلمان عراق در دیداری که روز گذشته با شخصیت‌های سیاسی و علمی استان دیالی در بغداد برگزار شد، با تاکید بر لزوم جلوگیری از وقوع هرگونه حمله نظامی به سوریه، این حمله را دارای تبعات گسترده برای کشورهای منطقه عنوان کرد.
 

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کشورهای غربی سالهاست به دنبال تجزیه جهان اسلام و تبدیل آن به کشورهای کوچک و غیر تاثیرگذار هستند.
 

 

المشهدانی تاکید کرد که سوریه و عراق در اولویت غرب برای تقسیم بندی کشورهای منطقه به کشورهای کوچک تر بر اساس طایفه‌ها و مذاهب مختلف بوده و امروز شاهد توطئه‌های مختلف جهان اسلام برای اجرا ساختن این طرح هستند.
 

 

این سیاستمدار عراقی فراگیر شدن گفتمان تفرقه و ادبیات تنش زای طایفه‌ای را در همین راستا عنوان و بر لزوم دوری احزاب و سیاستمداران این کشور از اینگونه اقدامات تاکید کرد.
 

 

گفتنی است شخصیت‌های دینی و سیاسی عراقی بسیاری در چند روز گذشته نسبت به حمله نظامی به سوریه اعتراض کرده و تاکید کرده اند این مهم می‌تواند کمک بسیاری را به گروه‌های تروریستی کرده و تبعات جبران ناپذیری را برای عراق به دنبال داشته باشد./983/ب904/د

ارسال نظرات