۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۸۲۸۳۵
رییس حزب التوحید العربی لبنان:

سناریوی استفاده از سلاح شیمایی ساخته برخی کشورهای عربی است

خبرگزاری رسا ـ رییس حزب التوحید العربی لبنان تاکید کرد که هرگونه حمله محدود آمریکا به سوریه به جنگی فراگیر در منطقه تبدیل می‌شود.
وئام وهاب، رييس حزب التوحيد العربي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وئام وهاب، رییس حزب التوحید العربی لبنان امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری النشره، با تاکید بر اینکه حمله نظامی به سوریه هزینه هنگفتی را برای غرب به دنبال خواهد داشت، عنوان کرد: ایران، سوریه و حزب الله لبنان به آمریکا اجازه نمی‌دهند که با خیال راحت به سوریه تجاوز کند.

 


وی افزود: اصابت هر موشک آمریکایی به خاک سوریه می‌تواند همه منطقه را در آتش جنگی فراگیر بسوزاند.
 

 

این وزیر سابق لبنانی تصریح کرد که ملت لبنان به هیچ وجه سوریه را در تجاوز احتمالی غرب تنها نمی‌گذارد و با تمام موجود از برادران خود در این کشور دفاع می‌کند.
 

 

وی امکان حمله محدود آمریکا به سوریه را رد کرد و گفت: هرگونه حمله محدود به سوریه به جنگی فراگیر و همه جانبه تبدیل می‌شود، امری که رژیم صهیونیستی را به هدف اصلی سوریه و مقاومت اسلامی تبدیل می‌کند.
 

 

وئام وهاب اظهار داشت که آمریکا و همپیمانان غربی و عربی خود با آگاهی از پاسخ کوبنده محور مقاومت به هرگونه تجاوز، در تصمیم خود در مورد حمله به سوریه تجدید نظر کردند.
 

 

رییس حزب التوحید العربی با دروغ خواندن ادعاهای مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی، گفت: دولت سوریه نیازی به سلاح شیمایی ندارد و این در حالی است که همگان از تسلیم سلاح‌های شیمایی از سوی برخی کشورهای عربی به شورشیان در سوریه آگاهی دارند.
 

 

وئام وهاب ادامه داد: برخی کشورهای عربی سناریوی استفاده ارتش سوریه از سلاح شمیایی را به منظور حمله آمریکا به این کشور طراحی کردند./983/ب903/د

ارسال نظرات