۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۸۲۸۷۰

سلسله جلسات هم اندیشی سوریه با شعار سوریه سنگر مقاومت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سلسله جلسات هم اندیشی سوریه با شعار سوریه سنگر مقاومت در سالن سید الشهدا(ع) تهران برگزار شد.
سوريه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سلسله جلسات هم اندیشی سوریه با شعار سوریه سنگر مقاومت بعد از در سالن سید الشهدا(ع) واقع در میدان هفت تیر و با حضور سردار سرتیپ سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران، سهیل کریمی، مستند ساز، سفرای کشورهای ونزوئلا و بولیوی برگزار شد.
سردار سرتیپ سلامی منطقه را نقطه‌ عطف راهبردی برای غرب و آمریکا دانست و گفت: منطقه خاورمیانه در دیاری اسلامی واقع شده است و احتمال وقوع هر نوع تنش از سوی غرب در این منطقه به دور نیست.
وی در ادامه 4 موضوع کلیدی در منطقه خاورمیانه را برای غرب مهم دانست و ابراز داشت: اسلام، انرژی، امنیت اسرائیل و یا امنیت حامیان آمریکا و غرب و در نهایت ژنوپلیتیک، 4 محور اساسی غرب و آمریکا محسوب می‌شود.
در ادامه نشست هم اندیشی سوریه سنگر مقاومت، عدنان محمود، موضع گیری نظام جمهوری اسلامی ایران را در قبال غرب، آمریکا و سریه یک پارچه توصیف کرد و اظهار داشت: توصیه مقام معظم رهبری برای مردم منطقه خاورمیانه این است که، از جنگ و خون ریزی دوری کنیم.
وی در ادامه هدف جنگ علیه سوریه را از پای در آوردن مقاومت برشمرد و ابراز داشت: حدود 3 سال است که سوریه خط مقدم مقاومت منطقه محسوب می‌شود و ما بسیار امیدوار هستیم که هم پیمانانی چون ایران، لبنان و فلسطین داریم.
سهیل کریمی، مستند ساز، در خصوص حوادثی که در سوریه شخصا حضور داشته بود و چگونگی صحنه‌های درگیری و دفاع مردم مظلوم سوریه را برای حضار به صورت شفاهی تعریف کرد و گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه این رویه را پی بگیر سوریه و در قبال مردم سوریه بی‌تفاوت باشد اوضاع کشور سوریه بدتر از وضعیت فعلی خواهد شد.
وی در ادامه پل ارتباطی محور مقاومت سوریه را ایران، فلسطین و لبنان دانست و گفت: کشور سوریه از دیگر کشورهای منطقه متفات عمل می‌کند زیرا مردم کشورهای منطقه به وضعیتی که غرب و دولت مردان آن کشورها تدوین کرده‌اند راضی هستند./9599/پ203/ی
ارسال نظرات