۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۸۲۹۹۶
لاریجانی:

باید به ساخت و سازهای حوزه های علمیه توجه ویژه شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به ساخت و ساز و تعمیر حوزه های علمیه توجه ویژه ای شود.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، عصر امروز، در بیست و دومین اجلاس سراسری نماز در خرم آباد با بیان این که باید به ساخت و سازهای حوزه های علمیه توجه ویژه شود، گفت: حمایت های دولت از مراکز دینی همچون حوزه های علمیه و مساجد نباید جنبه تسلطی پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر سبک زندگی یک زیربنای فکری دارد، افزود: سبک زندگی شکل عملیاتی زندگی اجتماعی را تشکیل می دهد.

لاریجانی با بیان اینکه دین عامل اصلی برای سعادت است، اظهار داشت: دین کامل دینی است که هم به وجوه اجتماعی و هم فردی توجه کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماز ستون و میزان دین است، بیان داشت: باید جلوه های نماز به عنوان رکن اساسی دین در زندگی فردی و اجتماعی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نماز باید در شهرسازی و معماری وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: همیشه مساجد برای نشاط معنوی در جامعه ایجاد می شود.

لاریجانی با بیان اینکه فکر دینی ریشه اش در بیداری و توجه به معنویت است، بیان داشت: روحانیت، مسجد و حوزه های علمیه جهت اشاعه فرهنگ اقامه نماز مستقل از دولت عمل کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاد های مذهبی باید جنبه مردمی داشته باشد، گفت: این حرف حکیمانه ای است و در کشور باید به این مسأله توجه شود./9451/پ202/غ

ارسال نظرات