۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۸۳۱۴۴
رییس حوزه‌های علمیه خوی:

حامیان آتش افروزی در سوریه بی نصیب نخواهند ماند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان خوی گفت: در صورت شروع جنگ، کسانی که از این جنگ حمایت می کنند از قبیل اسرائیل ،ارتجاع منطقه و آنهایی که پایگاه در اختیار آمریکا میگذارند از پیامدهای این آتش افروزی بی نصیب نخواهند ماند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تهدید آمریکا جهت حمله به کشور سوریه و حمایت عربستان سعودی، ترکیه، قطر و امارات اظهار داشت: حاکمانی که از استکبار جهت حمله به یک کشور اسلامی حمایت می کنند اوج ذلت و درماندگی خود را نشان میدهند و باید تاوان آن را بپردازند.

 

وی ادامه داد:  افکار عمومی آمریکا و سایر کشورهای اروپایی به راه افتادن جنگی دیگر در خاورمیانه را نمی پذیرند چون آنان هم اکنون جنازه فرزندان خود را که در جنگ های عراق، افغانستان ، پاکستان، یمن و سومالی همچنان بر دوش می کشند و از سویی دیگر همه میدانند که سوریه خود را برای چنین حمله ای آماده ساخته است.

 

وی تأکید کرد: در صورت شروع جنگ، کسانی که از این جنگ حمایت می کنند همچون اسرائیل غاصب، و آنهایی که پایگاه در اختیار آمریکا می گذارند از پیامدهای این آتش افروزی بی نصیب نخواهند ماند و از سویی دیگر مردم غرب و اروپا با مشکلات اساسی اقتصادی رو به رو هستند این در حالی است که حمله به افغانستان و عراق بیش از یک تریلیون دلار هزینه به بار آورده است.

 

وجوب پیروی از مواضع راه گشای رهبری

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به چهاردهمین اجلاس خبرگان رهبری، آغاز به کار چهارمین دوره شوراهای شهری و روستایی و برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: مواضع مهم و راهگشای رهبر انقلاب در سخنرانی به خبرگان رهبری و پیامشان به اجلاس نماز باید در سرلوحه زندگی مردم و مسؤولان قرار بگیرد و بر همه واجب است در این شرایط حساس منطقه ای و بین المللی گوش به فرمان رهبری باشند.

 

صبر در برابر مشکلات هدیه خداوند به پیامبر اسلام

 

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگری از خطبه ها با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی اظهار داشت:  امیرمؤمنان(ع) خطاب به مردم فرمودند «من شـما را در کـارهـای پنهانـی و آشـکار و در هـر حـالی که باشید به پروا داشتن از خداوند سفارش و توصیه می کنم.»

 

وی در ادامه موضوع صبر و شکیبایی در مقابل مصائب، دشمنان و مشکلات روزمره زندگی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: طبق روایتی جبرئیل به محضر رسول خدا (ص) وارد شده و اظهار می دارد خداوند صبر و شکیبایی را به عنوان هدیه به شما ارسال داشته ای رسول خدا در سختی صبر کن همانند صبر در آسایش، در تهی دستی، صبر کن همانند صبر در توانگری، در بلا  وصبر کن مانند صبر در عافیت.

 

فرزند دختر بخشش خداوند بر بندگان خود است

 

خطیب جمعه خوی در ابتدای خطبه دوم با اشاره به سالگرد ولادت حضرت معصومه ،روز دختر ،آغاز هفته حج، قیام 17 شهریور، رحلت آیت ا.. طالقانی و شهادت آیت ا.. مدنی گفت: خداوند می فرماید یَـهـَبُ لِـمَنْ یَشَاءُ إِنَاثًا وَیَـهَبُ لِمَنْ یَشَاءُ الذُّکُورَ به هر کس اراده کند دختر می بخشد و به هر کس بخواهد پسر می بخشد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در روایات اهل بیت(ع) موضوعات متعددی در زمینه برخورد با فرزند دختر توصیه شده است  که لزوم احترام به دختر ، توجه به عفت و حجاب دختر، نعمت بودن فرزند دختر، کوشش در تعلیم و تربیت دختر، رعایت کردن عدالت میان فرزندان دختر و پسر از جمله آنهاست.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به حدیثی از رسولخدا(ص) گفت هر که دختری داشته باشد و به او آزار نرساند و بی احـترامی نکند و پسرش را بر او مقدم ندارد خـداونـد او را وارد بهشـت می کـند./936/پ202/س 

ارسال نظرات