۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۸۳۲۲۵

اتحادیه دفاع حقوقی مسلمانان از روزنامه موهن فرانسوی شکایت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه دفاع حقوقی مسلمانان فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال تنظیم دادخواستی علیه روزنامه موهن «شارلی ابدو» به دلیل توهین به مقدسات اسلامی است.
روزنامه فرانسوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  اتحادیه دفاع حقوقی مسلمانان(LDJM)، متشکل از بیش از 120 وکیل مراکشی‌تبار و فرانسوی که با هدف مبارزه حقوقی با اسلام‌هراسی راه‌اندازی شده است، اعلام کرد که در حال تنظیم شکایتی علیه مسؤولان روزنامه موهن «شارلی ابدو» به اتهام برهم زدن نظم عمومی و توهین به مقدسات اسلامی است.

 

کریم آشوری، رییس این اتحادیه حقوقی عنوان کرد: دادخواست تنظیم‌شده بیشتر به مطلب چاپ‌شده در سال 2012 میلادی مربوط می‌شود که نویسنده در آن، قرآن کریم را مورد اهانت قرار داده و تصاویر موهن به پیامبر(ص) را منتشر کرده بود.

 

همچنین شکایت دیگری نیز ماه گذشته میلادی از سوی یک انجمن اسلامی به دادگاه پاریس تقدیم شد که موضوع آن، انتشار داستان تصویری موهن با نام «زندگی محمد{ص}» بود.

 

اتحادیه دفاع حقوقی مسلمانان ماه گذشته نیز از سازندگان فیلم موهن «سفر بی‌بازگشت» که هم‌زمان با یازدهم سپتامبر به نمایش درخواهد آمد، شکایت کرد. فیلم ضد اسلامی «سفر بدون بازگشت» داستان اسلام‌گرایان افراطی فرانسه را نمایش می‌دهد که پس از گذراندن آموزش‌های لازم در خارج از مرزهای این کشور، قصد ایجاد آشوب و ناآرامی در جامعه فرانسوی را دارند.

 

این فیلم ضداسلامی در حالی در فرانسه به نمایش در می‌آید که «سامی ناصری» بازیگر نقش اصلی این فیلم به تحریف صورت گرفته در فیلم‌نامه آن اعتراض و با انتشار مطالبی در صفحه توئیتر، بی‌اطلاعی خود را از این امر علنی کرد./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات