۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۸۳۲۷۲
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

ضرورت احساس تکلیف نسبت به یکدیگر برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با تأکید بر لزوم عزم ملی برای تقویت نظارت همگانی، گفت: ضرورت احساس تکلیف نسبت به یکدیگر باید برای مردم تبیین شود تا آن چنان که شاهد هستیم، در مقابل بدحجابی سکوت نکنند.
امر به معروف و نهي از منکر

 اکرم نظری، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر از مسائل مهمی است که خداوند به عنوان یکی از فروع دین، آن را برشمرده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر و نماز هر دو از فروع دین هستند. هیچ یک بر دیگری اولویت ندارد، تمام علما و مراجع نیز به این امر تأکید و التزام دارند.

 

وی با تأکید بر لزوم عزم ملی برای تقویت نظارت همگانی، اظهار کرد: چرا یکی از شرایط استخدام بعضی از ادارات این است که خانم ها چادر خود را بردارند؟ آیا وضعیت کار برای خانم ها در جامعه اسلامی باید این گونه باشد؟

 

نظری با تأکید بر ضرورت دقت در انتخاب مدیران، گفت: زمانی که مدیر یک اداره یا سازمان به نماز و روزه و فرائض الهی بی اهمیت است، چگونه می توان از کارمندان زیر دست او توقع داشت که به ارزش ها و شئون اسلامی پایبند باشند.

 

این استاد حوزه با اشاره به نقش خطیر حوزه های علمیه در احیای امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: مسؤولان حوزه های علمیه می توانند نیروهای علاقه‎مند به فعالیت در این عرصه را پرورش دهند.

 

وی با بیان این که دادگستری در اجرای این واجب الهی یک پشتوانه بسیار جدی است، تصریح کرد: استفاده از زور و قدرت در برابر افراد خاطی، برای مواقع ضروری لازم است زیرا فردی که پا را از حد فراتر گذاشت و هتک حرمت کرد باید قاطعانه با او برخورد شود. اما دادگستری نه فقط به عنوان نیروی ضربتی بلکه به عنوان حامی و پشتوانه نیز باید عمل کند.

 

استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: رسانه ها نقش بسیار مهمی نسبت به گسترش حجاب و عفاف در جامعه بر عهده دارند. صدا و سیما می تواند برای فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه از نیروهای مذهبی، متعهد و فعال استفاده کند.

 

نظری، یادآور شد: آمر به معروف باید ابتدا خود را اصلاح کند تا کلام او در مخاطب اثر کند. او باید با نرمی و ادب با فرد مقابل خود برخورد کند. متدینان و دینداران جامعه باید ضرورت احساس تکلیف نسبت به یکدیگر را درک کنند اما متاسفانه تاکنون در مقابل بدحجابی سکوت اختیار کرده اند.

 

وی، امر به رعایت کردن حجاب و عفاف و برخورد با بدحجابی را یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: در عین حال باید با سایر مصادیق منکر از جمله رشوه خواری، باند بازی های و پارتی هایی که در ادارات و سازمان ها صورت می گیرد نیز برخورد قاطع شود./930/ت302/ب

ارسال نظرات