۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۸۳۳۰۹
رییس حوزه علمیه دانشگاهیان بیرجند:

نجات شیعیان از انحراف مهم ترین هدف هجرت حضرت معصومه به ایران بود

خبرگزاری رسا - رییس حوزه علمیه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی تثبیت امامت و نجات شیعیان را از انحراف و دسیسه های شیطانی طرفداران بنی عباس را مهم ترین هدف هجرت حضرت معصومه(س) به ایران عنوان کرد.
حرم حضرت معصومه دهه کرامت نماي حرم ولادت حضرت معصومه

حجت الاسلام مهدی اسدالهی، رییس حوزه علمیه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا دربیرجند، با بیان این که حضرت معصومه(س) مهم ترین نقش را در جلوگیری از انحراف شعیان در مبحث ولایتعهدی امام رضا(ع) برای مأمون داشتند، گفت: مأمون تلاش داشت با واگذاری ولایتعهدی به امام رضا افزون بر تثبیت حکومت خود و جلب نظر شیعیان به ویژه ایرانیان، دامن ولایت را لکه دار جلوه داده و به مردم نشان دهد اهل بیت همچون دیگر مردم به دنبال قدرت هستند.

وی افزود: همچنین مأمون می خواست با طرح ولایتعهدی امام رضا(ع)، انتخاب امام و پیشوا را برای مسلمانان مسأله ای زمینی و به دلخواه مردم جلوه دهد که اگر دراین کار موفق می شد برای همیشه این مبحث را که انتخاب امام از جانب خداوند است زیر سؤال می رفت.

رییس حوزه علمیه علوم اسلامی دانشگاهیان بیرجند با بیان این که حضرت معصومه(س) به خوبی از این موضوع آگاه بود، گفت: ایشان از همان ابتدا در مدینه تلاش کردند شیعیان را از انحراف نجات دهند و زمانی که متوجه تنهایی و مظلومیت امام رضا(ع) در بارگاه مأمون شدند برای آگاهی بخشی به مردم و دفاع از امام زمان خود و ولایت به ایران هجرت کردند.

حجت الاسلام اسدالهی ادامه داد: حضرت معصومه(س) در مسیری که مردم از ایشان استقبال می کردند از هرفرصتی برای هدایت مردم، نشان دادن مظلومیت امام رضا(ع) در بارگاه مأمون و بیان احادیث و تفسیر استفاده می کردند.

وی افزود: این موضوع موجب خشم مأمون و شهادت یاران حضرت معصومه(س) و بنابر نقلی شهادت و بیماری ایشان شد.

رییس حوزه علمیه علوم اسلامی دانشگاهیان خراسان جنوبی ادامه داد: حضرت معصومه(س) از همان دوران کودکی مورد تربیت ویژه امام موسی کاظم و امام رضا(ع) قرار گرفته بود و جایگاه ایشان به  حدی برجسته است که امام صادق(ع) تولد ایشان را مژده داده و زیارت این بانوی بزرگوار را کلید ورود به بهشت عنوان کردند.

حجت الاسلام اسدالهی ادامه داد: اگر پیام رسانی های حضرت معصومه(س) نبود به یقین شیعیان همچون سایر مردم فریب ظاهر مأمون را خورده و برای همیشه ولایت در جامعه بدون حامی و پاسدار باقی می ماند.

وی یادآورشد: تثبیت امامت در دوران امام رضا(ع) و دوران امام جواد(ع) مرهون فدارکاری ها و پیام رسانی های شجاعانه حضرت معصومه(س) به شیعیان و سایر مسلمانان است./968/ت303/غ

ارسال نظرات