۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۳۴۳
فرمانده دوران دفاع مقدس:

تمام سرمایه ما در کارهای فرهنگی شهدا هستند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان این‌که تمام سرمایه ما در کارهای فرهنگی شهدا هستند، گفت: شهید و شهادت حرف کمی نیست بلکه این ما هستیم که عظمت و اجر آن را نمی‌فهمیم.
حسين کاجي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین کاجی از فرماندهان دوران دفاع مقدس شامگاه 16 شهریور در مراسم میعاد با شهیدان که با حضور بسیجیان و مردم شهیدپرور و عاشق خط شهادت در گلزار شهدای استان قم برگزار شد، گفت: قدمت شهید و شهادت در استان قم بسیار زیاد است و به بیش از یک قرن هم می‌رسد مثل شیخ فضل‌الله نوری که در حرم حضرت معصومه(س) مدفون است.
وی با بیان این‌که قم دارای 16 گلزار شهدا است، افزود: یک از این گلزارها در حرم حضرت معصومه(س) است که دربردارنده 95 شهید است.
فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: یکی از شهدای مدفون در حرم حضرت معصومه(س) شهید آیت‌الله مدنی است که در شرح حال ایشان چنین آمده که گفتند «ماندم که آیا من سید هستم یا نه و این‌که عاقبت من چه می‌شود که امام حسین(ع) را در خواب دیدم که مرا چنین صدا کرد که یا بنی انت مقتول، اینجا بود که فهمیدم سید هستم و شهید می‌شوم».
کاجی با اشاره به این‌که شهید مدنی استاد اخلاق شهید زین‌الدین بود و همین امر سبب شد که این شهید والامقام در سن 22 سالگی به فرماندهی جنگ برسد، اظهار داشت: این وقایع نشان از این دارد که انسان بدون استاد اخلاق نمی‌تواند به جایی برسد.
وی تصریح کرد: 2400 شهید در گلزار شهدای قم مدفون هستند که در هیچ شهر و استانی چنین آماری وجود ندارد و شاید در بهشت زهرا(س) هم نباشد ولی نزدیک به 230 مورد از این شهدا بین‌المللی هستند که به طور حتم بهشت زهرا(س) تهران هم تا این حد شهدای بین‌المللی ندارد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان این‌که نخستین شهدای مدفون در گلزار شهدای قم، از عملیات بیت‌المقدس هستند، خاطرنشان کرد: دو فرمانده لشگر در جنگ بودند که هم خودشان و هم برادرشان شهید شد که یکی شهید مهدی زین‌الدین و برادرش مجید بود که با هم شهید شدند و دیگری شهید باکری و برادرش بود که به صورت جدا از هم شهید شدند.
وی ابراز داشت: شهید مهدی زین‌الدین وقتی نامه فرماندهی لشگر به دستش رسید سر را پایین انداخت و مدتی فکر کرد و بعد گفت که بچه‌ها جمع شوند و زیارت عاشورا و روضه بخوانند که وقتی این حال او را جویا شدند گفت «می‌خواستم به عنوان فرمانده لشگر اولین دستوری که می‌دهم روضه بر حسین باشد و اولین کارم بعد از فرماندهی گریه بر حسین باشد».
کاجی با اشاره به این‌که شهدا به خدا توکل و به اهل‌بیت(ع) توسل کردند، افزود: عزت، عظمت و عزیز بودن شهدا برای این است که برای کسب مسؤولیت‌های دنیایی تلاش نمی‌کردند و همه رنج و زحمتشان برای رسیدن به مقام اخروی و الهی بود.
وی گفت: شهید و شهادت حرف کمی نیست بلکه این ما هستیم که عظمت و اجر آن را نمی‌فهمیم، چون تمام سرمایه ما در کارهای فرهنگی شهدا هستند و ما به عنوان گدایان اهل‌بیت(ع) و شهدا باید از آنها صدقه و کمک بگیریم.
فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان این‌که امروز برای موفقیت در عرصه فرهنگی نیاز به ازخودگذشتگی و ایثار است، تصریح کرد: شهدا از همه چیز خود گذشتند تا توانستند انقلاب و کشور را حفظ کنند و امروز هم ما باید در عرصه و کار فرهنگی از همه چیز حود بگذریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: موفقیت در کارهای فرهنگی در گرو داشتن سلاح دین، توکل به خدا و توسل به ائمه(ع) و شهدا است و اگر این موارد را نداشته باشیم یقین بدانیم که در انجام کارهای فرهنگی با مشکل مواجه خواهیم شد./907/پ202/ی
ارسال نظرات