۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۱۸۳۳۵۸
امام جمعه شهرستان نقده:

طلبگی وقف تمام وجود انسان در راه خدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان نقده گفت: طلبه باید در راه علم جهاد کند که این جهاد وقف تمام وجود انسان در راه خدا است.
حجت الاسلام حيدري زاد، امام جمعه نقده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نقده، حجت الاسلام محمد حیدری زاد، امام جمعه نقده، صبح امروز در مراسم آغازین سال تحصیلی 93-92 مدرسه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان اظهار کرد: تقارن شروع سال تحصیلی با آغاز دهه کرامت لطف خاص خداوند است به حوزه های علمیه و مایه امیدواری است که امسال به برکت این اهل بیت (ع) سال نورانی برای ما حوزه های علمیه باشد و استمداد کنیم از اهل بیت(ع) که ما را در این مسیر ثابت قدم کنند.

 

وی با اشاره به این که هرآنجا چراغ اهل بیت روشن است آنجا عقلانیت و معرفت است، افزود: امروزه دلیل اصلی انحراف گروه های وهابیت و تکفیری که به نام اسلام روی کار آمده اند و ادعا می کنند اولاد پیامبرند این است که از اهل بیت (ع) دور شده اند.

 

وی ادامه داد: امروزه وظیفه حوزه های علمیه و عالمان دین به قدری سنگین و سخت شده است چراکه باید مشعل چراغ هدایت ائمه اطهار را  برافروخته نگه دارند آنچنان که که بزرگانی هم چون شهید اول و ثانی، شهید مطهری و علامه طباطبایی این چراغ را فروزان نگه داشتند.

 

خطیب جمعه نقده افزود: دو راه انسان را جاودانه و ماندگار می کند یا شهید راه خدا شده یا در مسیر علم جاودانه شود که هر دو آنها جهاد است که با گلوله و تفنگ با دشمن است یا جهاد علمی است که هر دو در یک چیز مشترک اند که جهاد وقف تمام وجود انسان در راه خدا است.

 

به گفته حجت الاسلام حیدری زاد، انسان با علم جاودانه می شود و عالمی که جان خود را در راه علم می دهد جاودانه است.

 

وی اظهار کرد: کسی که تمام وجود، عمر، وقت و همه داراییش را در راه خدا وقف کند دیگر شب و روز و تعطیلی نمی شناسد و طلبه ای که مجاهد فی سبیل الله در مسیر علم است یعنی دیگر شب و روز برایش معنی ندارد.

 

حجت الاسلام حیدری زاد در پایان گفت: در دنیای کنونی حوزه های علمیه و تربیت یافتگان این مکتب باید جوابگوی تشنه گان معارف اهل بیت (ع) باشند که برای تحقق آن باید جهاد علمی و تلاش شبانه روزی را در پیش گیریم.

 

گفتنی است، حوزه علمیه امام صادق (ع) نقده سال تحصیلی جدید را با یکصدو پانزده طلبه آغاز می کند که از این تعداد بیست و هفت نفر طلبه های ورودی امسال هستند./9362/پ202/ب

ارسال نظرات